Музикалната стрийминг услуга Deezer иска да набере средства посредством първично публично предлагане в опит да ускори растежа си на фона на конкуренцията на по-големите и по-богати компании, включително Apple, пише Wall Street Journal.
Във вторник компанията обяви, че планира IPO на фондовата борса в Париж, което иска да осъществи до края на годината, веднага след като получи одобрение от финансовите регулатори във Франция.
Главният изпълнителен директор на Deezer Ханс-Холгер Албрехт отказва да уточни колко средства иска да набере компанията и каква пазарна стойност иска да достигне. Въпреки това той разкри, че набраните средства са предназначени за инвестиране в привличането на повече потребители посредством маркетинг и споразумения с телекомуникационни компании, които обвързват Deezer със своите услуги.
"Стриймингът е бъдещето на музикалния бизнес и ние сме едва в началото му“, коментира Албрехт пред журналисти. „Засега искаме да увеличим растежа си с IPO-то”.
Решението на Deezer да се листне на борсата дава по-задълбочен поглед върху бизнеса на компаниите за стрийминг на музика, които дават възможност на потребителите да отварят цели музикални библиотеки, а не да купуват отделни песни или албуми.
През последните години стриймингът измества, както продажбите на музика на физически носители, така и дигитални продажби. Същевременно големите играчи в бизнеса, включително доминиращия на пазара Spotify, продължават да губят средства, докато инвестират в разрастването си и в привличането на потребители към своите абонаментни услуги, плащайки междувременно на звукозаписните компании.
Приходите на Deezer нараснаха с 41 на сто през първата половина на 2015 г. до 93 млн. евро, но компанията отчете загуба в размер на 9 млн. евро през същия период.
Основаната през 2007 г. компания твърди, че има 6 млн. абонати и оперира в над 180 държави.
Някои признаци обаче сочат, че растежът на Deezer може да не е толкова лесен. Броят на генериращите приходи абонати на услугата в края на юни се оказа с 2% по-нисък спрямо този в края на декември. Deezer обясни, че спадът се дължи на променените договори с телекомуникационните оператори във Франция, нейният най-голям пазар.
Но приходите на компанията растат по-бързо, отколкото основният ѝ разход – купуването на права върху музикални произведения от лейбълите. Разходите за права спаднаха до 76% от приходите на компанията през първата половина на 2015 г., в сравнение с 83% година по-рано.
Албрехт твърди, че компанията би генерирала печалба сега, ако спре да харчи за маркетинг, с цел да привлече нови потребители.