По-ниската от очакваното прогноза за печалбата и приходите на Adobe Systems за сегашното тримесечие засенчиха силния ръст на нейните абонаменти за софтуерния пакет Creative Cloud, което изпрати акциите на компанията с 3,5% надолу по време на следборсовата търговия, предава Ройтерс.
От компанията заявиха още, че Дейвид Уадуани, ръководител „Дигитални медии“, напуска, за да преследва възможността да стане главен изпълнителен директор на друга компания.
Adobe се насочва от продаването на традиционен лицензиран софтуер към базирани в интернет абонаменти в опит да привлече повече редовни приходи.
Повтарящите се приходи на Adobe достигнаха 73% от общите приходи на компанията, обясни главният финансов директор Марк Гарет.
Компанията заяви, че за тримесечието, което приключи на 28 август, има 684 000 нови абонамента, докато анализаторите очакваха техният брой да достигне 640 000 според компанията за проучвания FactSet Street Account.
Creative Cloud, която включва Photoshop, Illustrator и Indexing, е най-голямата облачна услуга на компанията. Другите две са Marketing Cloud и Document Cloud.
Adobe заяви, че има общо 5,3 млн. абонамента за Creative Cloud в края на третото тримесечие.
Компанията повиши годишната си прогноза, посочвайки, че очаква повтарящите ѝ се приходи от дигитални медии да бъдат не 2,93 млрд. долара, както обяви по-рано, а 2,95 млрд. долара.
Прогнозата на компания за коригираната печалба е за 56-62 цента на акция и приходи в размер на 1,28-1,33 млрд. долара за четвъртото тримесечие, приключващо през ноември. Според Thomson Reuters I/B/E/S консенсусната прогноза на анализаторите е за печалба от 64 цента на акция и приходи от 1,36 млрд. долара.
Нетната печалба на Adobe нарасна до 174,5 млн. долара, или 34 цента на акция, през третото тримесечие, от 44,7 млн. долара, или 9 цента на акция, година по-рано.
От своя страна през същия период приходите се увеличиха с 21% до 1,22 млрд. долара.
Анализаторите очакваха печалба от 50 цента на акция и приходи в размер на 1,21 млрд. долара.