Snapchat придоби стартъпа Looksery, занимаващ се с технология за лицево разпознаване, съобщава Business Insider.
Сделката беше обявена първо в украинския сайт Ain.ua, който посочва, че тя е на стойност 150 млн. долара. Business Insider също потвърждава сумата.
Looksery е базирана в Сан Франциско и не е набирала капитал отвън. Компанията е създадена от украински екип, а неин главен изпълнителен директор е Виктор Шабуров.
Двугодишната фирма използва технологията за лицево разпознаване във видео чатове и услуги за изпращане на съобщения в реално време. Идеята е потребителите да добавят филтри на лицата си, които да ги състаряват или да ги карат да изглеждат като зомбита например. Освен това могат да ги карат да изглеждат по-привлекателни - с по-изпъкнали скули, по-гладка кожа, по-сини очи и други. До момента услугата е свалена около 3 млн. пъти.
Snapchat може да използва технологията в новата си функция "Lensens", която пусна във вторник. Тя дава възможност на хората да добавят филтри към своите селфита, така че те стават анимирани, преди да бъдат изпратени. Lenses може да се ползва в Snapchat, когато камерата е в режим за селфи.
Малко по-рано стана ясно, че Snapchat, която е известна с изчезващите при виждането им снимки, ще печели пари от повторното им показване. За 99 цента всеки потребител може да види още веднъж три снимки или видео клипове, обяви компанията. Засега предложението е валидно само за САЩ. Досега Snapchat експериментираше с безплатни "Replays" – но те бяха ограничено до едно повторение на потребител на ден. Освен това Snapchat въведе анимации, които могат да се добавят в селфитата,