Китайският концерн Tencent инвестира 50 млн. долара в Kik, насоченото към тинейджъри канадско чат приложение, което се стреми да бъде “WeChat на Запада”. Инвестицията оцени канадския стартъп на 1 млрд. долара, пише Financial Times.
Kik набра средства от Union Square Ventures, която подкрепи Twitter, и SV Angel, инвеститор в много приложения на социални мрежи, включително Pinterest. Но тя нае съветници, които да проучат по-стратегически инвестиции, включително и евентуална продажба.
Тед Ливингстън, който е главен изпълнителен директор на баризаната в Онтарио Kik, твърди, че Tencent винаги е била сред най-желаните потенциални партньори на компанията. Ливингстън очаква с нетърпение обмена на идеи с Tencent, докато разработва нови услуги за Kik.
Насоченото към младежите приложение позволява на потребителите да гледат видеа в YouTube през чата и да провеждат разговори с ботове, които са програмирани така, че да дават полезни и забавни отговори.
Въпреки това Ливингстън иска да разшири дейността си в други услуги отново за тинейджъри, които все още оформят своите навици на пазаруване.
Около 70% от регистрираните 240 млн. потребители на Kik са на възраст между 13 и 24 години, а според компанията около 40% от тийнейджърите в САЩ използват Kik.
Подобно на конкурента си Alibaba, Tencent е заета да инвестира в западни технологични компании. Наскоро тя инвестира в Snapchat, както и в приложението за анонимно изпращане на съобщения Whisper и в Scanau, производител на хардуер за медицинска диагностика.