Новата музикална услуга на Apple е привлякла повече от 11 млн. членове по време на безплатния си пробен период, разкриват от компанията.
Apple Music стартира на 30 юни, предлагайки на потребителите да слушат безплатно музика в рамките на три месеца. Близо 2 млн. души, възползвали се от тази възможност, са избрали да платят за семеен план, който струва 14,99 долара месечно и обхваща акаунтите на до шестима души, предава Ройтерс.
Apple разкри още, че App Store е достигнал най-големия си брой потребители през юли и е генерирал 1,7 млрд. долара от трансакции.
Spotify има 75 млн. активни потребители, 20 млн. от които плащат, за да слушат музика без реклами. Deezer има 16 млн. активни потребители месечно и 6 млн. плащащи абонати по цял свят. Napster и Rhapsody имат 3 млн. потребители, докато стрийминг услугата на Джей-Зи Tidal има 770 хил., пише CNBC.
Google Play и Rdio все още не са разкрили официални данни.
Големият тест за Apple Music тепърва предстои, тъй като за нея ще е особено важно да успее да убеди безплатно тествалите услугата ѝ да се превърнат в реални абонати, които плащат.
Абонаментните услуги представляват 23% от пазара на дигитална музика. От компанията посочват, че има „значителен потенциал за по-нататъшен растеж“ на индустрията, задвижван от увеличаващия се брой играчи на пазара.
След старта на Apple Music компанията стартира широка рекламна кампания с билбордове и телевизионни клипове. Тя сключи договори с известни изпълнители и диджеи, които да работят за нейната радиостанция Beats 1.