Sharp обяви, че ще излезе от бизнеса с телевизори в Северна и Южна Америка и обмисля стъпки, с които да заздрави финансите си, след като обяви по-голяма от очакваното загуба за тримесечието и слаби продажби на дисплеи за телефони, предава Ройтерс.
Японският производител на електроника разкри, че ще продаде своя завод за производство на телевизори в Мексико и ще лицензира бранда си в Северна и Южна Америка на китайската Hisense Group. В отделно изявление Hisense обяви, че ще плати 23,7 млн. долара.
Базираната в Осака Sharp някога беше много печеливш производител на висок клас телевизори и предпочитан от Apple доставчик на екрани, но напоследък не успява да отговори подобаващо на своите азиатски конкуренти.
“Sharp не успява да се адаптира напълно към засилването на конкуренцията на пазара, което доведе до значително по-ниска печалба в сравнение с първоначалните прогнози, и страда от лошите си финансови резултати”, коментираха от компанията по повод продажбата на бизнеса с телевизори.
Инвеститорите и анализаторите призоваха Sharp да преразгледа своя бизнес с LCD дисплеи и подразделението си за потребителска електроника. Главният изпълнителен директор Козо Такахаши първоначално се съпротивляваше на това, но в петък обяви, че започва основно преструктуриране, включващо стратегическа сделка за бизнеса с LCD екрани.
“Пазарната среда в момента е още по-тежка, отколкото това, което очаквахме през май”, когато Sharp потърси финансиране, обясни Такахаши пред репортери. “Все още не сме взели конкретно решение, но трябва да обмислим по-широк кръг от възможности, от тези, които видяхме през май, когато заявихме, че категорично ще оставим LCD бизнеса си в сегашния му вид”.
За тримесечието между април и юни Sharp отчита оперативна загуба в размер на 28,8 млрд. йени (231,81 млн. долара), спрямо 4,7 млрд. йени печалба година по-рано. Резултатът е по-лош от очакваните от анализаторите 21,2 млрд. йени средна загуба.
Нетната загуба се задълбочи до 34 млрд. йени. За цялата фискална година, която завършва през март 2016 г., Sharp очаква оперативна печалба от 80 млрд. йени.