Музикалната стрийминг услуга Spotify непрекъснато се стреми да отговори на един ключов въпрос: „Какво искам да слушам след това?“. Според услугата отговорът се нарича Discover Weekly - двучасов персонализиран плейлист, получаван от потребителите в понеделник сутрин, пише Wall Street Journal.
Целта зад Discover Weekly е услугата да запознава потребители с нова музика, като се съобразява с техните навици на слушане, твърди Мат Огъл, старши продуктов мениджър в Spotify, отговарящ за новата опция.
"През последната година ние изграждаме профил на всеки потребител“, който включва плейлисти, албуми и изпълнители, слушани в Spotify, посочва още експертът. Благодарение на тази информация, услугата може да прави предложения за друга музика, която да се хареса на потребителя.
„Искаме усещането да е като от касета, направена от добър приятел, който казва: „Хей, ето ти малко готина музика, която ще ти хареса, но не си чувал преди“, допълва Огъл.
По думите му Discover Weekly ще се развива с времето, като ще има задачата да влезе в различните музикални кътчета от потребителския вкус. По този начин услугата няма да предлага един и същи тип плейлист всяка седмица.
Плейлистите на Discover Weekly са създавани от алгоритми, не от диджеи, но Spotify използва данните за това, което хората слушат, смесвайки ги със собствените си списъци от песни.
„Въпреки че плейлистите на Discover Weekly не са направени от хора, те са вдъхновени от начина, по който потребителите слушат музика“, коментира Огъл.
Новата услуга е още един начин Spotify да се бори за запазването на своята потребителска база и да си спечели нови абонати, особено след появата на Apple Music, която предлага безплатен тримесечен тестов период.
преди 9 години Тази "новост" беше стандартна услуга в Пандора още преди десетина години и работеше нон-стоп, а не като събитие! Жалко, че ограничиха свободния достъп от България... отговор Сигнализирай за неуместен коментар