Шофьорите на Uber ще имат нужда от разрешителни, за да работят в град Мескико, а компанията ще трябва да плаща на местния транспортен фонд, сочи план на правителството, до който Ройтерс е получила достъп.
Това ще бъде първият подобен правилник за работа в Латинска Америка на услугата, оперираща посредством мобилно приложение.
Предложените регулации забраняват Uber и компании като нея да приемат плащания в брой от потребителите, като предлага предплатени планове.
Uber ще трябва да плаща на правителство 1599 песос (101 долара) годишно за лицензирането на всяко едно от превозните средства в нейната платформа и да дава около 1,5% от приходите си от този пазар на новосъздадения транспортен фонд, посочват още документите.
Планът все още е в процес на договаряне и може да бъде променен, преди да бъде публикуван официално следващата седмица.
Uber е щастлива да плаща таксите, които я поставят наравно с местните таксита, обяви говорителят на компанията Ана Паула Бланко. Тя обаче не коментира точните данни, преди да станат официални. Uber навлезе в Мексико през 2013 г. и твърди, че има 300 000 клиенти там.
Град Мексико е дом на около 140 хил. регистрирани таксита, а преди време шофьорите им протестираха срещу Uber и призоваха услугата да бъде забранена. Фирмата се сблъсква с предизвикателства и в други части на Латинска Америка.
Властите в Сао Пауло, най-големият град в Бразилия, гласуваха за забрана на Uber след протести на местните таксиметрови шофьори.