Всяка година Samsung Electronics издава обемен „доклад за устойчивостта“, пълен със статистики за корпоративните, екологичните и обществените постижения на южнокорейския технологичен гигант, пише Wall Street Journal.
И всяка година след 2009 г., когато Samsung обяви своя десетгодишен план, докладите за устойчивостта показват прогреса на компанията по постигането на големите цели, включени в документа „Vision 2020”, а именно - да достигне годишни приходи от 400 млрд. долара и да се превърне в един от петте топ бранда в света.
А причината новият доклад на Samsung за 2015 г., който компанията пусна в края на миналата седмица, да се отличи значително, е заради мълчанието му за тези цели.
В почти всяко друго отношение 160-страничният доклад обхваща познати неща, включително частите за устойчиви иновации, зелено управление и корпоративно управление.
Samsung предлага и актуализирани данни за работната си сила – 320 хил. служители в 84 държави. 42% от тях са жени. Това е ново постижение за компанията, въпреки че само 27% от нейните корейски служители са дами.
Говорителят на Samsung не е отговорил веднага на запитването за коментар защо “Vision 2020” не е включен в последния доклад. Но този факт може да подчертае намаляващия апетит на Samsung за постигане на целите от плана, който предвижда технологичният гигант да се разрасне до размерите на Apple, Google, Microsoft и Amazon по годишни приходи.
През последните месеци Samsung показа склонност да премахва по-слабите части от конгломерата и да се фокусира върху области, в които може да генерира по-голяма печалба.
Тази промяна се случва, след като Лий Дзие-Йонг, наследникът на Лий Кун-хи, който се очаква да стане председател на Samsung Group, пое контрола над компанията.
Разбира се, възможно е Samsung да не иска да следва „Vision 2020” след година, в която продажбите ѝ спаднаха до около 190 млрд. долара. Това е далеч по-малко от поставената цел за 400 млрд. долара, пояснява WSJ.