Американският онлайн концерн Amazon.com ще стартира програмата си за бизнес кредитиране за малки търговци по-късно тази година в още осем страни, включително в Китай, където кредитът се превръща в ключов фактор в конкуренцията между новите доставчици и придобиването на пазарен дял, предава Ройтерс.
Досега компанията за онлайн търговия предлагаше услугата си само в САЩ и Япония. Amazon Lending, основана през 2012 г., сега планира да предлага краткосрочни кредити и в други държави, разкри ръководителят на Amazon Marketplace Питър Фериси.
Въпросните страни са Канада, Китай, Франция, Германия, Индия, Италия, Испания и Великобритания.
Услугата е само с покани и не е отворена за всички търговци в платформата на Amazon. Компанията предлага заеми за срок от три до шест месеца в размер от 1000 до 600 000 долара, за да помага на търговците да купуват оборудване.
Други големи търговци на дребно, включително PayPayl на eBay и Alibaba Group Holdings, също се обръщат към кредитирането в опит да дадат тласък на бизнеса си.
Част от експертите по кредитиране, които помагат за оценяването на кредитния риск, твърдят, че тези търговци предлагат по-рискови заеми.
Малките предприятия имат висок процент на неуспех, особено в Китай и Индия, добавя Уилям Блек, професор по икономика и право в Университета на Мисури.
Amazon твърди, че спокойно може да предлага кредити, базирайки се на вътрешните си данни, защото дава заеми срещу постъпленията от продажбите, които плаща на продавачите.
Говорителят на PayPal Джош Криско заяви, че компанията е предоставила над 500 млн. долара капитал от септември 2013 г. досега.
От своя страна Alibaba предлага кредити на търговците на своите пазари Taobao и Tmall, както и на други собственици на фирми, които отговарят на определени условия. Компанията също така предлага кредити в страни като САЩ и Великобритания.