IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Apple в опит да спечели по-голям пазарен дял в Индия

В момента американската компания държи едва 2% от пазара на смартфони в страната

17:19 | 16.06.15 г.
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Кой е смартфонът, който индийците искат най-много? iPhone, разбира се. Добрата новина е, че е възможно Apple скоро да предприеме стъпки в отговор на това търсене, коментира онлайн изданието Quartz.

В анкета, проведена от компанията за маркетингови проучвания GlobalWebIndex между януари и март 2015 г., само около 9% от индийските участници потвърждават, че притежават iPhone, но 32% искат да си купят такъв. Проучването включва 50 000 интернет потребители на възраст между 16 и 24 години на 33 световни пазара, включително повече от 1250 участници от Индия.

„В Индия нашата извадка сочи, че анкетираните са относително млади, градски устроени, образовани и заможни“, казва GlobalWebIndex. “Мъжете в проучването също доминират.“

Въпреки цялото това желание обаче Apple държи само 2% от индийския пазар за смартфони, което е доста зад корейския му съперник Samsung, контролиращ почти 30% от пазара.

Apple обаче все повече засилва присъствието си в страната, като се опитва да се справи с двете основни предизвикателства пред себе си: по-високите цени и наличността в малките магазини.

По-рано този месец бе съобщено, че Foxconn – тайванският производител, който сглобява iPhone телефоните за Apple, е в разговори за стартиране на производство на смартфони в Индия.

Ходът, вероятно предизвикан от повишаващите се цени на труда в Китай, където в момента Foxconn оперира, може да успее да свали цените на устройството в Индия. По-ниски цени от своя страна биха помогнали на Apple да стане по-конкурентоспособен на ценово чувствителен пазар като Индия. В момента цената на iPhone телефона е около пет пъти по-висока от тази на останалите смартфони.

Съществува и т. нар. явление „институционализиран пазарлък“, при който Apple често започва да продава устройствата си на по-високи цени в страни като Индия. В същото време доставя ограничен брой продукти, което силно повишава търсенето. След няколко месеца компанията намалява цената на продукта. За да направи iPhone по-достъпен за индийските потребители, в миналото Apple предоставяше и финансови схеми за закупуването му.

В същото време Apple изглежда се опитва да увеличи наличността на устройствата си из цялата страна. Компанията постоянно увеличава броя на местните дистрибутори, за да наложи присъствието на iPhone в „местните магазини за мобилни телефони“.

Въпреки че Apple предпочита да продава чрез национални вериги или собствени магазини в повечето страни, значителна част от продажбите на мобилни телефони в Индия се случва в малки магазини.

Според анализаторите все още е изключително трудно за Apple да стане лидер на такъв ценово чувствителен пазар като Индия. Полаганите в момента усилия обаче със сигурност ще помогнат за частичния растеж на компанията, което ще доведе до по-дълбоко проникване и по-висок пазарен дял.

Целта на Apple е да удвои продажбите си на смартфони в Индия до 2 млн. броя през финансовата година, приключваща през септември 2015 г. През седемте месеца до 30 април Apple вече успя да продаде един млн. iPhone устройства. Компанията се надява да удвои приходите си в страната през същата фискална година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:15 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още