Основана преди само пет години, базираната в Пекин компания Xiaomi вече се бори наравно със Samsung и Apple за първото място на китайския пазар за смартфони, коментира CNN.
Xiaomi вече се развива глобално и компанията се надява да привлече стотици нови фенове с нова палитра от продукти, включваща фитнес тракери и камери в стил GoPro. Тя навлиза и в тръговията на дребно, откривайки нов концептуален магазин в Хонконг, Mi Home, който е първият от вида си извън континенталната част на Китай.
Според мениджъра на магазина Mi Home е пространство за истински изживявания на потребителите, като има три основни цели – първата е да покаже всички нови продукти, втората е сервизно обслужаване, а третата предлага място, където феновете могат да се срещат и да комуникират помежду си.
Магазинът, разположен на 20-ия етаж на индустриална сграда в Хонконг, е осеян с плюшени версии на очарователното зайче Mi Bunny, а рафтовете са покрити със снимки на служителите. В задната част на магазина клиентите могат да разгледат смартфоните, таблетите и телефонните аксесоари, както и да поиграят видео игри.
Голяма част от продуктите на компанията обаче няма да бъде предлагана в магазина. Като цяло компанията все още насърчава клиентите си да пазаруват онлайн. Xiaomi винаги е разчитала основно на продажбите чрез устна реклама и уеб продажби, тактика, която помага да запази цените си ниски.
Xiaomi вече управлява 19 Mi Home локации в Китай и планира да отвори нова в Тайван през юли. По-рано тази година компанията счупи световния рекорд на Гинес за най-много продадени мобилни телефони в рамките на 24 часа.
Компанията спечели огромната сума 335 млн. долара по време на годишната си промоция, когато продаде 2,12 млн. смартфони, 770 000 интелигентни уреди, 247 000 разклонители, 208 000 фитнес часовници, 79 000 wi-fi устройства и 38 600 умни телевизори.