Шведската услуга за музикален стрийминг Spotify вече има над 20 млн. абонати, които плащат за услугите й, и 75 млн. активни потребители, пише Wall Street Journal.
Общият брой плащащи потребители се увеличава бързо и е нараснал с 33 на сто от края на 2014 г., когато Spotify имаше само 15 млн. души, които даваха по 10 долара месечно, за да ползват премиум услугата ѝ.
В сряда Spotify обяви, че нарастващият брой потребители означава, че изпълнителите ще получават повече средства от стрийминга, отколкото преди.
Като пример компанията посочва “една световна суперзвезда”, която е получила 7,7 млн. долара от нея в периода юни 2013 - юни 2014 г., когато Spotify имаше 10 млн. абонати. Сега фирмата очаква същият изпълнител да получи 13,9 млн. долара за следващите 12 месеца, благодарение на по-големия брой абонати.
Spotify твърди, че е платила повече от 3 млрд. долара на изпълнители, 300 млн. от които са изплатени през първите три месеца на 2015 г.
Последната информация за ръста на броя потребители идва след като музикалната стрийминг услуга събра 526 млн. долара в рамките на кръг на финансиране, който я оцени на 8,53 млрд. долара, твърди източник, запознат с въпроса.
Същевременно Spotify инвестира в експанзията си и в нови форми на съдържание, за да се справи с нарастващата конкуренция на пазара, благодарение на Apple, която наскоро обяви, че пуска абонаментна музикална услуга, наречена Apple Music.