Компанията Line, която стои зад едноименното мобилно приложение, пусна нова услуга за музикален стрийминг в Япония, стъпвайки на почти недокоснатия пазар на абонаментни музикални услуги във втория най-голям пазар на музика в света, предава Ройтерс.
Ходът на Line показва амбициозния опит за връщане към растежа на пазара на дигитална музика в Япония, където компактдисковете все още представляват повече от 80% от общия обем на продажбите на музика.
Новата услуга е достъпна за Android и iPhone и носи името Line Music. Тя ще предлага неограничен достъп до библиотека с повече от 1,5 млн. песни срещу първоначална месечна такса от 1000 йени (8,13 долара), или 20 часа достъп за половината сума.
Line, която е най-голямата японска социална мрежа, има 58 млн. потребители в Япония. Компанията посочва, че ще предложи новата си услуга безплатно през първите два месеца.
Line Music е създадена съвместно с Avex Digital, Sony Music Entertainment и Line Corp, последната от които е собственост на южнокорейската група Naver Corp. Universal Music Group също ще придобие дял в Line Music.
Освен това Line планира да разшири музикалната си библиотека, като включи повече японски и чуждестранни изпълнители като Сам Смит и Тейлър Суифт, така че до края на годината да има каталог от повече от 5 млн. песни, а през следващата - 30 млн. песни.
Световният пазар на стрийминг на музика се разрасна значително през последните години и даде тласък на звукозаписните компании на фона на продължаващия спад в свалянията на дигитална музика.
Тази седмица Apple обяви, че пуска собствена абонаментна музикална услуга срещу 9,99 долара на месец. По този начин тя се изправя пред вече утвърдени имена в бизнеса като Spotify и Pandora.