Прокуратурата в щатите Ню Йорк и Кънектикът разследва дали сделките, които Apple е сключила във връзка с новата си музикална услуга Apple Music, нарушават антитръстовите правила, пише Wall Street Journal.
Разследването на двете прокуратури разглежда дали музикалната индустрия не действа в съглашателство, така че да се ограничи конкуренцията между стрийминг услугите, разкрива писмо от най-голямата звукозаписна компания в света Universal Music Group до прокуратурата в Ню Йорк. Писмото е публикувано на сайта на прокуратурата.
То е изпратено по имейл на 8-и юни от адвокатите на Universal, но не уточнява дали Apple е обект на разследването. Universal посочва, че не е извършила измама с Apple, нито работи с двата големи конкурента Sony Music Entertainment и Warner Music Group, за да възпрепятства конкуренцията на пазара на музикален стрийминг.
"Това писмо е част от текущо разследване на бизнеса с музикален стрийминг, една индустрия, в която конкуренцията доведе до нов начин, по който потребителите слушат музика“, твърди Мат Митентол, говорител на главния прокурор на Нюйоркската прокуратура Ерик Шнайдерман. „За да се запазят тези ползи, е важно пазарът да продължи да се развива без тайни споразумения и други антиконкурентни практики“.
Шнайдерман и главният прокурор на Кънектикът Джордж Йепсен бяха част от групата от адвокати от 33 щата и частни ищци, които през 2013 г. съдиха Apple и пет от най-големите американски издатели за заговор за повишаване на цените на електронните книги.
Apple се съгласи да плати 450 млн. долара след като федералният съдия постанови, че компанията е нарушила антитръстовото законодателство. По-голяма част от сумата отиде при потребителите на електронни книги, продавани от компанията.
Писмото се появи в същия ден, в който Apple представи новата си услуга Apple Music, която е пряк конкурент на Spotify. Концернът от Купертино предлага услугата си срещу абонамент от 10 долара на месец – същата цена, каквато предлага и сегашният пазарен лидер Spotify. Но за разлика от него Apple предлага услуга, която не позволява на потребителите да слушат някои песни безплатно, ако им се пускат реклами.
Производителят на iPhone предлага тримесечно безплатно тестване на услугата и позволява на изпълнителите и звукозаписните компании да предлагат различни типове съдържание, включително песни, безплатно.
Междувременно от своя страна Universal Music заяви, че не вижда себе си като обект на по-нататъшно разследване, след като посочи, че не е уличена в измама с Apple или други музикални компании.