IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Alibaba насочва усилията си към експанзия в чужбина

Новият главен изпълнителен директор е изправен пред предизвикателството да запази ръста в Китай докато пазарът става все по-пренаселен

15:38 | 14.05.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Alibaba Group Holding инвестира много във вече съществуващите ѝ и в нови начинания в чужбина, превръщайки в свой топ приоритет усилията за растеж извън Китай. Това разкри новият главен изпълнителен директор на компанията Даниел Джан, цитиран от Ройтерс.

Коментарите му идват в момент, в който Alibaba цели да поддържа своя бърз растеж въпреки че на вътрешния ѝ пазар може да стигне до пренасищане.

“Ние трябва да се глобализираме”, заяви Джан по време на първата си реч след като пое новия си пост тази седмица. 

По-голяма част от приходите на Alibaba идват от платформите ѝ за търговия в Китай, където тя доминира на пазара, но компанията инвестира в редица сектори и извън страната. Тази седмица тя обяви, че ще отвори свое подразделение за облачни услуги в Дубай. Освен това увеличи дела си в американския търговец на дребно Zulily Inc. 

“Ще създадем един глобален екип и ще започнем да мислим глобално за управлението на бизнеса и за постигане на целта си за глобално купуване и глобално продаване”, коментира още Джан.

Alibaba, която обработва повече трансакции през своите платформи, отколкото Amazon и eBay заедно, ще продължи да инвестира в нови и вече съществуващи операции извън Китай. В това число влизат платформата за продажба на китайски стоки в чужбина AliExpress, както и тази за продажба на дребно - Tmall Global.

Джан твърди, че ако Alibaba не се глобализира, тя няма да може да съществува 100 години - цел, поставена от основателя на компанията Джак Ма.

Но международният растеж на фирмата изостава от темповете ѝ на растеж в Китай, а новият главен изпълнителен директор е изправен пред възможността растежът на вътрешния пазар да се забави заради насищането на пазара.

За тримесечието, което приключи през март, Alibaba отчете 39% ръст на приходите до 2,2 млрд. долара. Международната търговия нараства с 27 на сто до 264 млн. долара, а международните приходи - с 9%. За сравнение те се увеличиха с 11% година по-рано. Alibaba твърди, че сред най-големите ѝ пазари са Бразилия и Русия.

 
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:26 | 03.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още