IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Xiaomi влезе и в света на онлайн банкирането

Компанията се изправя в конкуренцията на гиганти като Alibaba и Tencent

18:40 | 11.05.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Китайският производител на смартфони Xiaomi има по-големи амбиции в технологичния сектор, отиващи отвъд таблетите и смартфоните. Тя иска да има собствена банка и вече може да се похвали с такава. Тя носи името Xiaomi Huoqibao, което може да се преведе като „спестовна сметка Xiaomi”, пише Quartz.

Новото предприятие поставя Xiaomi срещу два технологични гиганта – Tencent и Alibaba, да не говорим за големите държавни банки.

Същевременно онлайн банкирането предлага много по-високи лихвени проценти отколкото традиционните банки в Китай и е станало особено популярно, благодарение на постиженията на технологичната индустрия.

В края на 2014 г. 185 млн. потребители са депозирали 578,9 млрд. юана (93 млрд. долара) в банката на Alibaba Yu'ebao, докато в Licaitong на Tencent има 100 млрд. юана под формата на депозити от 10 млн. потребители. Huoqibao на Xiaomi се опитва да пробие на пазара като предлага годишна лихва по влоговете от малко под 5%, в сравнение с 4,3% Yu'ebao, и доста над незначителните проценти, предлагани от традиционните банки.

Xiaomi започна да тества бета версията през март. В момента в Китай има стотици подобни услуги, но това, което прави влизането на Xiaomi на този пазар интересно, е, че то е част от по-големите усилия на производителката на смартфони да генерира печалба от своята огромна потребителска база.

Xiaomi се прочу с производството на привлекателни качествени телефони, които се продават на една трета от цената на iPhone. Въпреки че маржът на печалбата е нисък, компанията твърди, че печалбата ѝ ще дойде от други места – софтуерни услуги, както и редица продукти в сферата на електрониката, продукти, които прави заедно с партньори, включително умни телевизори, свързан с интернет пречиствател на въздуха и свързана с интернет електрическа крушка.

Стратегията на Xiaomi да създаде устройства и услуги около една обща екосистема ще накара потребителите да използват изцяло нейни продукти, а сега в това число влиза и банкирането. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:57 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още