Производителят на видеоигри Activision Blizzard повиши прогнозите си за печалбата и приходите си за годината и отчете по-добри от очакваното резултати за второто фискално тримесечие благодарение на растежа на своя дигитален бизнес, предава Ройтерс.
Компанията измества фокуса и се насочва от продажбите на физически копия на игри към дигиталния бизнес, тъй като все повече потребители преминават от играенето на конзоли към игри на смартфони и таблети.
Приходите от дигиталния бизнес на Activision Blizzard са се увеличили с 53,3% през първото тримесечие, което приключи на 31-ви март, спрямо година по-рано. Големият ръст се дължи на успеха на онлайн продажбите на играта „Destiny” и на известното заглавие „Call of Duty”.
Activision Blizzard, която е известна със своите игри „World of Warcraft”, “Skylanders” и „Diablo”, повиши прогнозата за годишната си печалба от 1,15 долара на акция на 1,20 долара.
Анализаторите очакваха печалба от 1,18 долара на акция според Thomson Reuters I/B/E/S.
Освен това компанията повиши прогнозата си за годишните си приходи от 4,40 млрд. долара до 4,43 млрд. долара.
Фирмата отчете коригирани приходи в размер на 703 млн. долара през първото тримесечие, с което надмина очакванията на анализаторите за 655,4 млн. долара.
Нетната печалба на компанията нарасна до 394 млн. долара, или 53 цента на акция, през първото тримесечие. Година по-рано тя беше 293 млн. долара, или 40 цента на акция.
На коригирана база компанията е спечелила по 16 цента на акция, което е доста над средната прогноза за 7 цента.
Миналата седмица компанията пусна играта „Heroes of Warcraft” за телефони с Android и iOS.
Конкурентът ѝ Electronic Arts (EA) вече направи версии за смартфон на най-продаваните си игри - “Madden NFL” и „FIFA”. EA отчете по-високи от прогнозираното резултати за тримесечието, подпомогната от високите дигитални продажби и излизането на „Battlefield Hardline”.
През май 2006 г. Activision Blizzard купи RedOctane, компания за видеоигри, която стои зад успешния франчайз “Guitar Hero”, която се играе от повече от 40 млн. души по света.
Activision Blizzard обяви по-рано, че планира да пусне ново поколение на Guitar Hero тази есен, а играта ще може да се играе на конзоли, смартфони и таблети. Според анализатора Майкъл Пачтър от Wedbush Securities „Guitar Hero” ще донесе доста на компанията.