В края на март BlackBerry Ltd. представи отчета си за приходите от последното тримесечие. Макар компанията да изненада пазарните анализатори с коригирана печалба от 4 цента на акция, в сравнение със загубата от 8 цента на акция година по-рано, приходите отново отчетоха спад, коментира Forbes. След като за същото тримесечие на 2013 г. Blackberry обяви приходи от 976 млн. долара, тази година сумата падна до 660 млн. долара с продажби от 1,6 млн. смартфона.
Тази цифра обаче е далеч под онези 15 милиона, които компанията отчете като продажби само преди четири години. Приходите на BlackBerry са най-ниските от 2006 г. насам преди да започне революцията сред смартфоните. Когато все пак вземем предвид по-доброто представяне по отношение на приходите, става ясно, че управлението на BlackBerry се е фокусирало върху гарантиране на финансовата жизнеспособност на компанията. За да успее с тази задача, мениджърският екип контролира оперативните разходи и се опитва да елиминира кешовите такива.
След като тази стратегия се оказва печеливша, компанията може да измести акцента си към стабилизиране на приходите. За да постигне това, Джон Чен, главният изпълнителен директор, ще се опита да се фокусира върху предлагането на бизнес софтуер. Софтуерният отдел се състои основно от програмата за управление на мобилността BlackBerry Enterprise Server и други продукти като вградената система QNX и BlackBerry Messenger.
Засега прехвърлянето към предлагане на софтуер изглежда обещаващо, постигайки впечатляващ ръст през последните няколко тримесечия. Въпреки че засега софтуерните приходи са приблизително само 7% от общите такива, Blackberry планират да увеличат продажбите на софтуер от 250 млн. долара за фискалната 2015 г. до 600 млн. долара за фискалната 2016 г. Макар поддържането на такъв ръст да не е лесно, сигурността на компанията е от голяма важност и реализирането на този план чрез придобиването на други фирми засега се оказва невъзможно за Blackberry.
Бизнесът с хардуер ще е в състояние да запази компанията в състояние на платежоспособност докато софтуерният бизнес потръгне и тя стане постоянно печеливша в дългосрочен план. Balckberry вече не прави сама хардуерните си устройства, а ги аутсорсва към Foxconn, за да намали разходите си. С толкова ниски стойности на акциите, мениджърски екип, който доказва, че може да взима положителни мерки и стратегия за повишаване на приходите, изглежда, че през 2016 г. Blackberry може да се окаже добра инвестиция.