Служители от кол центрове на AT&T разкриха конфиденциална информация за около 280 хил. потребители, така че телефоните могат да бъдат отключени от препродавачите, твърдят федералните регулатори.
Федералната комисия по комуникациите (FCC) заяви, че става дума за разкриването на имена, части от номерата на социалните осигуровки и други данни, които служителите в кол центрове в Мексико, Колумбия и Филипините разкриха. AT&T ще плати 25 млн. долара по делото, пише Wall Street Journal.
От FCC коментираха, че служителите очевидно са продали данните на посредници на пазара за отключване на кодове на телефони. Един от купувачите в Мексико, идентифициран от властите под псевдонима “El Pelon” или „Baldrie”, е купил данните след като е снабдил свои вътрешни хора в кол центъра със списък с акаунти, които го интересуват.
Разкритията хвърлят светлина върху тъмната страна на пазара на употребявани телефони, който през последните години се разрасна с огромни темпове, тъй като потребителите търсят начини да се справят с бързото темпо на появата на новите телефони от компании като Apple и Samsung Electronics.
През 2013 г. AT&T поиска от настоящите и бъдещите си клиенти да въведат имейлите си, последните четири цифри от номера на социалната си осигуровка, както и друга информация в интернет страницата на компанията, за да отключат своите нови устройства. Този ход изправи посредниците пред недостиг на кодове за отключване.
По време на пробива, извършен между ноември 2013 г. и април 2014 г., поне двама служители в мексиканския кол център са получили подкуп, за да дадат достъп до повече от 68 хил. потребителски акаунта без позволението на самите клиенти, твърдят от FCC. След това тази информация е продадена на трети страни, които са я използвали, за да поискат заявка за отключването на повече от 290 хил. телефона.
Други 211 хил. акаунта са разкрити от около 40 служители в Колумбия и Филипините.