Hon Hai Precision Industry, известна още като Foxconn, която е главен доставчик на iPhone за Apple, отчете най-големия ръст на финансовите си резултати за последните пет години, пише Wall Street Journal.
Hon Hai обяви, че нетната ѝ печалба през последната година е нараснала с 22% спрямо предходната, което е значителен ръст спрямо 13-те % през 2013 г. и 1,9% отпреди пет години.
Компанията получава почти половината от приходите си от своя основен клиент Apple. Гигантът от Купертино, Калифорния, продаде 74,5 млн. бройки iPhone през първото си фискално тримесечие, което завърши на 27-и декември. Това е с 46% повече спрямо година по-рано, а печалбата ѝ достигна рекордните 18 млрд. долара.
Но базираният в Тайван производител търси нови двигатели на растежа си отвъд договора за производство, който е сключила с Apple, тъй като през последните години конкуренцията в този бизнес става все по-ожесточена, а заплатите в Китай продължават да се увеличават.
Hon Hai разширява бизнеса си в сферата на електронната търговия, създавайки собствена онлайн платформа за продажби на дребно в Китай. Освен това залага много на пазара на телекомуникационни услуги като инвестира в собствена високоскоростна мобилна мрежа в Тайван. Анализаторите обаче са скептични по отношение на усилията за диверсификация на компанията, тъй като тя няма достатъчно опит на тези нови пазари.
Hon Hai обяви, че през 2014 г. нетната ѝ печалба е нараснала до 130,53 млрд. тайвански долара (4,17 млрд. щатски долара) от 106,69 млрд. тайвански долара преди година. Приходите ѝ са се увеличили с 6,5% до 4,12 трлн. тайвански долара от 3,95 трлн. година по-рано.
Hon Hai се радва на по-добри резултати и благодарение на големите поръчки от бързо развиващите се китайски производители на смартфони като Xiaomi и Huawei Technologies, които са допринесли за скок в приходите на подразделението ѝ за производство на смартфони.