Нискотарифната услуга UberPop на Uber бе забранена в Германия, след като местен съд реши, че тя нарушава транспортния закон. Съдиите наложиха глоби по 250 000 евро за всяко нарушение на закона, предава BBC.
Решението бе обявено, малко след като в офисите на компанията в Париж влезе полиция, разследваща същата услуга. В Южна Корея близо 30 души, свързани с компанията, сред които и управителният директор Травис Каланик, бяха обвинени за ръководене на „незаконна таксиметрова компания“.
Uber заяви, че съжалява за решението на районния съд във Франкфурт. От компанията заявиха, че то представлява „фундаментално нарушение на нашите възможности да работим и да предлагаме услуга по европейското законодателство“.
UberPop свърза пътниците с шофьори, които нямат професионални книжки и сега вече е забранена. Въпреки това компанията ще продължи да предлага услугите си в Германия, използвайки лицензирани шофьори на лимузини и таксита.
Говорител на Uber също така заяви, че компанията ще обжалва решението на съда, а междувременно ще предложи „алтернативна услуга за споделено пътуване, която разработваме специално за да пасне на интерпретацията на съда на съществуващите регулации в Германия“.
Говорителят също така заяви, че Uber ще продължи да води разговори с германските регулатори с надеждата за намиране на компромис.
Делото, повдигнато от германската таксиметрова компания Taxi Deutschland е едно от над десет дела, заведени срещу компанията в цяло Европа през последните няколко месеца.
Председателят на кооператива Taxi Deutschland Дитер Шенклер приветства решението, която според него ще защити професионалните таксиджии от „нелоялна“ конкуренция от нелицензираните от държавата шофьори на Uber.
Според съдията Йоахим Никел Uber е нарушил германските закони за пътнически превоз на хора, тъй като нейните шофьори не са имали „правилните лицензи“. Той допълни, че бизнес моделът на Uber нарушава националните и европейски закони, тъй като не осигурява изцяло пътниците или шофьорите в случай на инцидент.
Адвокатите на Uber отхвърлиха това твърдение, че компанията подлежи на подобно таксиметрово регулиране, тъй като Uber просто свързва шофьорите с пътниците.
Според южнокорейската агенция Yonhap, на 29 души свързани с Uber са били повдигнати обвинения. Агенцията съобщава, че на управителния директор на Uber за страната Травис Каланик бе оневинен по обвинението за създаване и опериране на Uber Korea, а сега му е повдигнато обвинение по съмнение за ръководене на незаконен бизнес.
Във Франция 30 полицаи влязоха в щаба на компанията в Париж, търсейки информация, съобщи компанията пред BBC.
Говорител на Uber заяви, че полицаите са стояли цял ден и са отнемали мобилните телефони, предназначени за ползване от шофьори на Uber. Той нарече акцията „сплашване“. „Защо им е да пращат 30 полицаи? Ние сме 46 души. Единственото, което имаме да компютри и телефони“.
Припомняме, че Uber вече навлезе и в България от средата на декември, като засега технологичната компания ще предлага само нискотарифната UberX услуга.
Преди около три седмици транспортният министър на България Ивайло Московски също критикува открито компанията. Според него услагата на Uber не отговаря на българските закони. Коментарът му бе във връзка с информацията, че НАП, МВР, службите, ДАИ и Министерството на транспорта организират съвместна акция срещу компанията.
Технологичната компания за споделен превоз поддържа добри връзки с българските власти, но както навсякъде по света среща известна съпротива в страната, заяви пък интервю за Investor.bg генералният директор на Uber за Централна и Източна Европа Патрик Щуденер. Според него е въпрос на време тези различия да бъдат изгладени.
преди 9 години Тия, шофьори на ъбър, ако нямат лиценз за такси, нямат право да ми искат пари за превоз. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Може да поискам да съм такси по един час на ден, или просто само за един час. Защо нямам право на това?! От ситуацията има един много *** изход. За да намалим бюрокрацията може чисто и просто всички пари, които държавата получава да ги сумираме и да ги прибавим към акциза на горивата. И всеки, който има изправен и изряден автомобил да може да вози пътници в него. Тя колата нали за това е предназначена - да се возят хора в нея. И щом мога да возя майка си, баща си, жена си и дъщеря си защо да нямам право да возя и други хора?! Същото се отнася и за останалите видове транспорт. Ама ако наблъскаме всички данъци в акциза нали горивата ще хвръкнат до небето и ще стане ясно колко много пари ни прибира държавата. Това е целият проблем. А като се плаща за всяко документче поотделно не е толкова явно някак. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Ха-хаа, запари им на дупето на корумпетата, конкуренцията на Uber дава силен антимонополен и антикорупционен тласък...не ползвам ТАКСИ, от години, само метро, велосипед и от време на време, семейния автомобил, за какво ли му плащам подръжка, данъци, застраховка, винетка, като го карам 3-4 пъти в месеца...ще взема и аз да се запиша в UBER :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Всъщност всеки шофьор може срещу смешно малко доплащане към ГО да застрахова МЕСТАТА в автомобила си. С което законодателството не може да му каже копче! Но като няма ЛИЦЕНЗИ - няма и ПОДКУПИ, а оттам няма излишно много пари за АДМИНИСТРАЦИЯТА. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Важно е такситата на мутрите да вървят!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Отново добре познатият ни от преди 10-и ноември подход като не ни харесва нещо да го забраняваме. Просто го забраняваме и толкова. Аз да попитам - като нямам право да возя хора в колата си имам ли право като ми дойдат гости да им сготвя манджа в моята тенджера, или ще излезе закон, всеки да си носи своя тенджера, или да използва лицензирана тенджера такси, управлявана от професионален готвач. отговор Сигнализирай за неуместен коментар