Китайският производител на смартфони Xiaomi се превърна в поредната технологична компания, която се насочва към финансовите услуги, пише Wall Street Journal.
Xiaomi започна публичното тестване на паричен онлайн фонд, който позволява на потребителите да трупат лихва върху парите, съхранявани в нейния виртуален портфейл, обяви говорител на компанията.
Ходът е поредният знак за амбициите на Xiaomi да бъде интернет компания, която се конкурира с Alibaba Group и Tencent Holdings, а не толкова да се бори на пазара на хардуер.
Още през юни 2013 г. китайският гигант в онлайн търговията Alibaba пусна подобна платформа, наречена Yu'e Bao, която стана четвъртият най-голям фонд на пазара в света в един момент миналата година.
Тази седмица и Facebook дава възможност за изпращане на пари през мобилното приложение Messenger. Подобна функция вече се предлага от китайски интернет компании като Tencent.
Що се отнася до фонда на Xiaomi, той все още е в бета тестване, така че няма гаранции дали ще бъде нещо постоянно. Но е индикация за посоката, в която поглежда компанията отвъд продажбата на смартфони.
Xioami се превърна в най-високо оценявания старт-ъп в света благодарение на онлайн продажбите на смартфони с висок клас характеристики и ниски цени. Ръководството на фирмата отдавна заяви, че е по-заинтересовано от изграждането на голяма база от потребители, отколкото от бързо генериране на печалба от телефоните.
Xiaomi продаде 61 млн. смартфона през миналата година, а през тази се очаква да продаде между 80 и 100 млн. броя.