IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

За Google X провалът е ключът към успеха

Лабораторията на Google не се страхува от неуспехите, защото вижда в тях начин да създава успешни проекти

15:16 | 18.03.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Оказва се, че провалът не е просто възможност, а на практика е изискване в Google X. Или поне така смята д-р Астро Телър, който ръководи потайния изследователски център, който стои зад проекти като Google Glass, контактните лещи на Google и колата, която може да се движи без шофьор, пише CNN.

В Google X провалите идват рано и често и така им харесва, коментира Телър по време на дискусия на конференцията SXSW.

Google X е проектирана, така че да се фокусира не върху засиленото новаторство, а по-скоро върху изграждането на съдбоносни технологии.

Телър описва фетиша към провали като процеса за тестване на коли без шофьори – един от най-големите проекти на подразделението.

До 2012 г. Групата създава превозно средство, което може да шофира на магистрала само, а избрани служители на Google започват да тестват колата, разполагаща с новата технология.

"Вероятно можехме да изкараме доста пари“, коментира Телър. От лабораторията осъзнават, че направеното към онзи момент не е достатъчно и трябва да направят кола без волан и педали за газ, която да бъде напълно автономна.

"Нашият успех преди това сам по себе си беше истински провал“, твърди Телър.

За петте години откакто съществува Google X това е първият неуспех. Но Телър посочва, че всеки проблем и сблъсък са си стрували.

Google Glass е друг забележителен „провал“. Сега си има собствено подразделение, което се ръководи от създателя на Nest Тони Фейдъл.

"Ние позволявахме и дори често насърчвавахме прекалено голямото внимание към програмата“, твърди Телър за Google Glass Explorer Program. “Светът започна да мисли за него като за завършен продукт“.

Всъщност това е само един ранен прототип. По това време те не се опитват да го превърнат в нов продукт, а по-скоро да получат обратна връзка от потребителите.

Намерението им е да се учат възможно най-бързо, или както твърди Телър „да се проваляме възможно най-бързо“. Групата набляга толкова много на ученето от провала, че понякога усеща успеха като нещо лошо.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:24 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още