Две трети от трафика към мобилните приложения идва от петте топ приложения във всяка страна, сочи ново проучване на Ericsson, представено на Mobile World Congress.
Според Ericsson Mobility Report петте най-често използвани приложения във всяка от включените в изследването държави генерират по-голямата част от трафика, като видео стрийминга и социалните мрежи са доминиращи и най-предпочитани от потребителите.
В САЩ, Южна Корея и Испания те носят около две трети от целия трафик към приложения в мобилните мрежи, а това показва и глобална тенденция в тази посока.
Категоричен лидер по трафик е Facebook. Социалната мрежа е отговорна за 20% от мобилния трафик в Испания и Южна Корея, както и за 16% от този в САЩ към декември 2014 г.
Докладът сочи, че всяка от страните все пак показва свои предпочитания към приложенията. В Съединените щати в челната тройка по трафик влизат още YouTube (15%) и Netflix (12%), докато в Испания доминират мрежата за споделяне на снимки Instagram (13%) и браузърът на Android (13%).
Тенденцията е към все по-голямо насочване към гледането на видео през мобилни устройства, посочват от Ericsson, а очакванията са видео трафикът да нарасне около 17 пъти през следващите шест години. Това ще се случи благодарение на ув – по-големи екрани и по-добро качество на картината.
"Друг ключов двигател на този процес е фактът, че видеото става все по-важна част от онлайн съдържанието - от новините, рекламите и социалните мрежи", коментират от шведската компания.
Проучването сочи още, че има спад в гледането на ефирна телевизия и увеличение на потреблението на стрийминг услуги за видео. Изследването, което обхваща девет ключови пазара по света, показва промяна в потребителското поведение. През 2015 г. за първи път хората ще гледат повече видео чрез стрийминг, отколкото ще използват традиционни телевизионни услуги. Фактори за това ще бъдат 4G технологията, растежът на смартфон индустрията и кросплатформите за съдържание.