IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Google пуска реклами в Play Store

Компанията се опитва да се справи със забавянето в растежа на основния си бизнес

15:23 | 27.02.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Докато растежът на Google се забавя, търсачката се насочва към нови изключително важни продажби, пише Wall Street Journal.

В публикация в блога си компанията обяви, че ще позволи за първи път на разработчиците на софтуер да плащат, за да промотират своите приложения в Play Store. Фирмата твърди, че това е „пилотна“ програма с участието на ограничен брой потребители.

Play Store е версията на Google на App Store на Apple. Магазинът на Google събира в едно повече от 1 млн. приложения, включително игри, филми и други, предназначени за операционната система на компанията Android.

Google изгради бизнес на стойност над 50 млрд. долара, свързан с рекламата и промотирането на продукти и услуги на потребителите – услуга, базирана на търсенията на хората. Досега тя не предлагаше на разработчиците на приложения и на други да промотират продуктите си в Play Store. Вместо това тя разчиташе на свои служители и на алгоритми, които да избират приложения и друго съдържание, което да разпределят на виртуалните лавици на библиотеката. Apple няма реклами в своя App Store.

Спонсорираните реклами в Play Store предлагат на Google нов начин да изкарва пари от успехите на своята мобилна операционна система Android. Производителите на телефони са продали повече от 1 млрд. смартфона с Android през 2014 г. според Strategy Analytics.

“Съществува много голям и утвърден пазар за търговия на мобилни приложения, за който Google не предлагаше атрактивни рекламни продукти до този момент“, твърди анализаторът от Citigroup Марк Мей.

Говорителят на Google коментира, че компанията има „стотици милиони“ сваляния на приложения благодарение на други реклами.

Разработчиците на игри например плащат доста, за да насърчават потребителите на смартфони да свалят техните приложения. King.com, която е създател на популярната игра Candy Crush, е похарчила 400 млн. долара за маркетинг и реклама през 2014 г., което възлиза на близо една пета от нейните приходи.

Вицепрезидентът на Google, отговарящ за Play Store, Джейми Розенбърг, се фокусира все повече върху съдържанието и приложенията в онлайн магазина, както и върху подобряването на работата на потребителите, преди да се съгласи да пусне рекламите и спонсорските предложения в платформата, твърдят двама души, запознати с въпроса.

Този ход идва на фона на забавянето на растежа на основната дейност на Google – търсачката ѝ. Причината за това е, че все повече се разчита на смартфоните, където рекламите при търсене струват значително по-малко.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:45 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още