IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Sony цели 25 пъти ръст на печалбата до 2018 г.

Японският гигант може да се откаже от телевизорите и смартфоните, които са на загуба

15:17 | 18.02.15 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Sony цели да повиши оперативната си печалба близо 25 пъти в рамките на три години. Японската компания планира да се фокусира върху по-доходоносните сензори за изображения, видеоигрите и забавленията, заяви в четвъртък нейният управителен директор, цитиран от CNBC.

Казуо Хирай описа стратегията си до 2018 г. за японската компания за електроника, добила култов статут. Той заяви, че Sony иска да даде на своите дъщерни дружества повече автономия при вземането на решения, за да насърчи ръста.

Той също така не отписа и отказ от смартфоните и телевизорите – сектори, в които Sony среща изключително сериозна конкуренция от по-евтините си азиатски конкуренти и лидери в индустрията като Apple и Samsung Electronics.

“Ако нашата първоначална средносрочна корпоративна цел бе за реформи, втората средносрочна стратегия, която започва от следващата бизнес година ще бъде да генерираме печалба и да инвестираме в растеж“, заяви Хирай.

Sony ще използва възвращаемостта на капитала (ROE) като основен измерител за състоянието си. Компанията си постави за цел повече от 10% до края на бизнес плана през март 2018 г., допълва Хирай.

Той също така постави за цел оперативната печалба да достигне поне 500 млрд. йени (4,2 млрд. долара) през 2017/18 г. Това би било сериозен скок от 20-те млрд. йени печалба, които Sony прогнозира за финансовата година, завършваща на 31 март 2015 г.

Акциите на Sony поскъпнаха с над 80% през последната година. Инвеститорите аплодираха преструктурирането ѝ, което допълнително се забърза, когато Хирай назначи Кеничиро Йошида за свой главен директор за стратегията в края на 2013 г.

И двамата директори насочват фокуса на Sony върху нишови пазари, в които продажбите са силни. Такава е мрежата за видеоигри на PlayStation и сензорите за изображения на камери. В същото време компанията намалява или отписва продукти на загуба като телевизори и смартфони.

Още видеa можете да гледате на сайта на ТВ Bulgaria On Air

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:41 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още