Скоро Apple ще обяви, че е време да избере търсачка по подразбиране за своя браузър Safari, а Yahoo и Microsoft ще се опитат да заемат мястото на Google, пише Search Engine Journal.
Залозите с кого ще реши да работи Apple са големи. Според StatCounter през януари тази година през Safari са извършени 48% от търсенията от смартфони, 69% от тези през таблети и 9% от десктопи в САЩ.
Делът на търсенията през Google от десктопи спада, откакто търсачката беше заменена от Yahoo като основна за Firefox. От друга страна, делът на търсенията през Yahoo се увеличава.
Това се отнася за Firefox, която не управлява дори половината от мобилните и десктоп търсенията, които има Safari, така че можете да си представите ефекта, който ще бъде постигнат, ако Apple реши да избере друга търсачка.
Bing е смятана за новата търсачка по подразбиране на Safari, тъй като вече е свързана с търсенията на мобилната услуга на Apple Siri.
“Платформата Safari е една от водещите сделки в света по отношение на търсачките – ако не и най-голямата. Потребителите на Safari са сред най-ангажираните и с най-големи доходи в света. И това е услуга, която ние наистина искаме да имаме възможност да предоставим“, коментира главният изпълнителен директор на Yahoo Мариса Майер.
Анализаторите спекулират, че Yahoo няма чак толкова големи шансове за сделка, защото възможностите ѝ за търсене не са се подобрили толкова, колкото тези на Bing през последните няколко години.
Разбира се, Apple винаги може да поднови сделката с Google, но се смята, че това няма да се случи, откакто двете компании станаха конкуренти. Гласовото търсене и Google Now са заплаха за Siri, да не говорим за конкуренцията между операционните системи Android и iOS.
Друг сценарий сочи, че Apple ще пусне собствена търсачка. Отговорите на всички тези въпроси ще станат ясни през следващите няколко месеца.