Приложението за споделено пътуване Uber, което се опитва да подобри имиджа си след критиките в редица държави, разкри резултатите от доклад, посветен на работата му, и заяви, че ще работи по подобрения, свързани с препоръките в документа, предава Ройтерс.
Текстът е дело на адвокати от Hodan Lovells. Uber е поръчала и платила за проучването, което посочва конкретни стъпки за подобряване на вътрешния контрол на достъпа, за опазване сигурността на данните и тяхното съхранение.
Докладът разкрива, че Uber може да подобри мерките си за сигурност, като вземе мерки, включително чрез обучения на служителите, чрез политики за улесняване на потребителите да разберат принципа ѝ на работа, както и чрез затягане на контрола на достъпа.
Ръководството на базираната в Сан Франциско компания заяви, че вече е започнало да изпълнява част от препоръките. Uber поръчва изследването през ноември миналата година, скоро след като на обяд главният изпълнителен директор на компанията дава идеята за наемането на екип, който да проучи по-подробно критиките срещу фирмата.
Оказва се, че мениджърите на Uber са използвали вътрешен инструмент за проследяване на конкретни пътувания на клиентите, наречен “God View”. Сред “проследените” с него се оказа и репортер на известния уебсайт. Случилото се предизвика остри публични реакции, а сенатор Ал Франкен от Минесота изпрати писмо до Uber и нейния конкурент Lyft, питайки за техните процедури, свързани с поверителността на данните. И двете компании са изпратили отговори, но Франкен настоява за повече детайли от Uber.
Докладът показва, че служителите на компанията са получили ясна информация от мениджмънта за важността на неприкосновеността на личния живот.
Uber стана особено популярна услуга сред хората, които предпочитат удобството да използват приложението, за да си извикат превоз. Компанията се разрасна бързо, предлагайки услуги в 54 страни. Но тя се сблъска с големи предизвикателства и трудности, предизвикани от регулаторните органи и властите, които я забраниха в градове като Лас Вегас.
През миналата седмица пътничка, която твърди, че е била изнасилена от шофьор на Uber в Ню Делхи, заведе дело в САЩ, в което посочва, че компанията не е успяла да спази основните процедури за безопасност.