Nintendo отчете висока печалба за четвъртото тримесечие, до голяма степен благодарение на слабата йена. Производителят на игри обаче намали прогнозата за оперативната си печалба, тъй като среща силна конкуренция в лицето на смартфоните, пише Wall Street Journal.
Компанията, която преживя три последователни години на загуби, повиши прогнозата си за тази фискална година, която приключва в средата на март.
И все пак анализаторите виждат ограничени възможности за растеж, тъй като хората прекарват все повече време, играейки безплатни игри на своите смартфони, както и в социалните мрежи.
Президентът на Nintendo Сатору Ивата устоя на многократните призиви компанията да разнообрази предложенията си отвъд традиционните конзолни игри.
За тримесечието до декември Nintendo отчете нетна печалба в размер на 45,22 млрд. йени (382,83 млн. долара), което е повече от обявените 9,6 млрд. йени година по-рано. Анализаторите очакваха печалбата да достигне 35,5 млрд. йени.
Nintendo обяви, че очаква 30 млрд. йени нетна печалба за фискалната година, която приключва през март, след като преди време обяви, че очаква 20 млрд. йени. Слабата йена до голяма степен допринесе за увеличаването на прогнозата. Анализаторите прогнозираха, че годишната печалба ще достигне 34,78 млрд. йени.
Компанията обаче намали наполовина прогнозата за оперативната си печалба, която е по-малко зависима от валутните курсове, до 20 млрд. йени заради по-слабите продажби на нейните преносими 3DS устройства. Тя очаква да продаде 9 млн. бройки от тях през тази година, което е значително по-малко от миналогодишните 12 млн. Освен това Nintendo намали очакванията си за своите продажби на софтуер от 67 на 61 млн. бройки.
Консенсусната прогноза на анализаторите за годишната оперативна печалба е 39,47 млрд. йени.
По думите на Ивата понижението на оперативната печалба е резултат от по-голямото от очакваното въздействие на забавянето на пускането на пазара на 3DS в САЩ и Европа. Въпросните устройства носят 70% от приходите на компанията.
Скокът на печалбата се дължи и на високите продажби на популярни игри като Pokemon и Super Smash Bros., които бяха пуснати на пазара през третото фискално тримесечие. Продажбите на конзолата Wii U са нараснали с 29% за цялата календарна година в САЩ – най-големият пазар на Nintendo.
Компанията е продала 5,7 млн. бройки от новите си фигурки, които се използват в игрите ѝ от пускането им през ноември. Анализаторите твърдят, че броят е под очакванията им.
Nintendo планира да пусне своето първо мобилно приложение по-късно тази година. Ивата твърди, че това няма да е програма за игри, а по-скоро комуникационна платформа за промотиране на продуктите на компанията.