Много производители на смартфони в Китай следват стъпките на Xiaomi и Huawei Technologies не прави изключение.
Xiaomi, която миналия месец събра над 1 млрд. долара финансиране, за да се превърне в най-високо оценявания технологичен старт-ъп в света, продава своите смартфони през онлайн канали, а маркетингът ѝ е базиран преди всичко в социалните мрежи, пише Wall Street Journal.
Компанията предлага продуктите си на ниски цени и се опитва да печели повече от такси за софтуер и други услуги, които потребителите ползват.
Отговорът на Huawei към Xiaomi е линия смартфони, продавани под отделен бранд, нарен Honor. Устройствата с тази марка се предлагат за продажба онлайн, а маркетингът им е насочен основно в социалните мрежи.
Въпреки че Honor все още е малка част от Huawei, приходите на подразделението достигнаха 2,4 млрд. долара миналата година. За сравнение през 2013 г. те възлизаха на 109 млн. долара, посочват от компанията. Миналата година Honor е донесло около 20 на сто от приходите от подразделението за потребителски стоки на Huawei, което предлага предимно мобилни телефони.
Президентът на Honor Джей Лиу твърди, че подразделението планира да удвои приходите си до 5 млрд. долара през тази година.
Подобно на Xiaomi Honor се опитва да генерира допълнителни приходи от софтуер и услуги, посочва Лиу. През 2014 г. 25% от приходите на Honor са дошли именно от софтуер и услуги, а резултатите са по-високи от очакваните от компанията.
"Беше изненада за нас“, посочва Лиу, допълвайки, че фирмата все още има много възможности за експанзия на китайския пазар на смартфони, благодарение на нейния бизнес модел.
И все пак Honor се сблъсква с голям брой конкуренти, които също следват стъпките на Xiaomi. ZTE има подразделение, наречено Nubia, което използва подобен модел, а Lenovo Group планира да създаде ново подразделение за смартфони в Китай тази година. То ще продава устройства онлайн под отделна марка.
Друг въпрос, който стои пред Xiaomi, Honor и други производители на смартфони, е дали моделът за генериране на печалба от софтуер и услуги ще проработи извън Китай.
В азиатската страна, където услугите на Google почти липсват, местните производители на смартфони са направили крачка напред, създавайки собствени магазини за приложения и други услуги.
Лиу посочва, че за компанията му ще бъде по-голямо предизвикателство да приложи този модел на други пазари, където Google вече е достатъчно популярна.
Повече по темата можете да видите във видеото на Bloomberg.