Amazon.com няма да се задоволи само с успехите си на наградите „Златен глобус“. Компанията иска да види себе си на големия екран, пише Wall Street Journal.
Гигантът в сферата на онлайн търговията планира да създаде дузина пълнометражни филми. От тази година компанията се заема с тази нова задача и се надява те да влязат в традиционните киносалони.
Освен това компанията планира да пусне своите филми в своята услуга за видео стрийминг Prime месец или два след дебюта им по кината.
Amazon е наела Тед Хоуп, чието бившо студио Good Machine Productions стои зад независими филми като „The Brothers McMullen” и „Safe”. Наемането му в компанията предполага, че тя може би иска да се насочи в определена ниша и не се цели към блокбъстърите.
Едно е сигурно – Amazon иска да бъде един от играчите в Холивуд, но насочването ѝ към кината е начин да насърчи набирането на нови потребители на програмата Prime, които плащат по 99 долара годишно под формата за абонамент, за да получат неограничени доставки в рамките на два дни, както и безплатен стрийминг на телевизия, музика и филми.
В момента Prime има около 40 млн. абонатa, а според Джийн Мънстър от Piper Jaffray потребителите на услугата прекарват четири пъти по-дълго време в Amazon от тези, които не използват Prime.
Въпреки това сиатълската компания може да срещне съпротива от страна на операторите на киносалони, които искат филмите да бъдат гледани по-дълго на голям екран, без да се борят с онлайн конкуренцията.
Amazon се интересува от пълнометражните филми от известно време. Подразделението ѝ Amazon Studios през последните години се опитва да събере оригинални сценарии и позволява на потребителите да гласуват за тях.