IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китайските IPO-та ще са наполовина по-малко от миналата година

Причината за спада е, че големите китайски инвеститори са готови да осигурят необходимото финансиране на по-малките компании

11:57 | 19.01.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Alibaba направи рекордно IPO през 2014 г. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Alibaba направи рекордно IPO през 2014 г. Снимка: архив Ройтерс

Китайските интернет компании, дебютиращи на борсата в САЩ, може да намалеят наполовина спрямо миналогодишния рекорд, тъй като по-зрелите старт-ъпи са по-склонни да им осигурят необходимото финансиране, пише Bloomberg.

Около половин дузина компании могат да проведат първично публично предлагане в Ню Йорк тази година според анализатори от 86Research Ltd., Rosenblatt Securities и JG Capital Corp.

Сред най-вероятните кандидати се нареждат Dianping.com, сайтът за потребителски ревюта, както и Maituan.com, който работи на принципа на Groupon, твърдят анализаторите.

След като около 60 китайски интернет компании се листнаха на борсата в САЩ от 2000 г. досега, включително 12 IPO-та, състояли се през миналата година, най-големите имена в сферата на онлайн търговията, търсачките, туризма и социалните мрежи вече са на борсата, което означава, че остават по-малко имена, които да станат публични. Старт-ъпите, търсещи капитал, намират фирми като Alibaba Group Holding и Baidu, които имат желание да инвестират в по-малки конкуренти.

"Повечето китайски интернет компании, които изпълняват критериите за IPO, вече са листнати на борсата“, твърди Дзюн Джан, ръководител на компанията за проучвания Rosenblatt. “Някои компании вече се отказаха от плановете за IPO, след като бяха купени от някои от най-големите компании в сектора. Придобиванията от страна на големите момчета също правят конкуренцията между стартиращите компании още по-трудна“.

UCWeb Inc., която създава уеб браузър и приложение за дистрибуция, планираше листване на борсата през 2012 г., но отложи плановете си, а Alibaba я придоби миналата година, посочва Дзян.

Компанията за видео стрийминг PPStream беше придобита от Baidu, която е собственик на най-голямата китайска търсачка. Сделката беше сключена през юни 2013 г. и е на стойност 370 млн. долара. Това сложи край на плановете за IPO, твърди Ела Джи от Oppenheimer & Co. в Ню Йорк.

Най-голямата пречка за повечето IPO-та се явява лошото състояние на пазара, твърди Чъхън Тан, анализатор на Granite Point Capital, която инвестира в китайски интернет компании. По думите му всичко зависи от апетита за подобни фирми.

„Ако пазарът може да предложи по-висока оценка от частния сектор, много повече компании ще станат публични“, коментира той.

Общо 14 китайски компании се листнаха на борсата в Ню Йорк миналата година, събирайки общо 29 млрд. долара. В това число влизат двата най-големи оператора в сферата на онлайн търговията – Alibaba, която събра 25 млрд. долара, и JD.com, която набра 2 млрд. долара. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:13 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още