Американската телекомуникационна компания Verizon Communications преговаря с мултинационалната медийна компания AOL за евентуално придобиване или джойнт венчър, тъй като иска да разшири предложенията си в сферата на мобилните видео услуги, твърдят източници, запознати със случващото се.
Verizon не е отправила официална оферта към AOL и засега не е сключено никакво споразумение, посочват източниците, които са пожелали анонимност.
Verizon се интересува основно от програмната рекламна технология на AOL, чрез която автоматично може да се купува и продава онлайн реклама, предава Bloomberg.
Според източниците двете компании могат да обединят дейността си в бъдещ продукт, свързан с онлайн видеото.
Само преди няколко години AOL отказа сделка с Time Warner, а главният ѝ изпълнителен директор Тим Армстронг трансформира уеб портала в различна компания.
Джойнт венчърът ще позволи на Verizon да се фокусира върху технологията за реклами в момент, в който компанията се стреми да натрупа повече опит в три области – онлайн съдържание, мобилно видео и реклами.
Компанията за проучвания Emarketer прогнозира през юли, че мобилната реклама ще доведе до ръст на разходите за медийна реклама в САЩ, а рекламодателите ще похарчат с 83% повече средства, за да достигнат до потребителите през таблети и смартфони, спрямо 2013 г. В номинална стойност увеличението е от 8,04 млрд. долара.
Ако сделката бъде сключена, Verizon ще получи и 2,3 млн. плащащи клиенти на AOL, както и марки като Huffington Post, TechCrunch и Engagdget. AOL плати през 2010 г. около 25 млн. долара за новинарския блог TechCrunch.
Говорителите на Verizon и AOL отказват да коментират евентуалното придобиване.