Технологичните акции ще бъдат все така добър залог и през 2015 г., благодарение на растежа в САЩ и "нормализирането" на лихвените проценти, посочи пред CNBC представител на HSBC.
Отхвърляйки идеята за балон при технологичните акции, ръководителят на HSBC Global Asset Management Чарли Морис отбеляза, че положителното представяне на американската икономика ще запази възхода на сектора.
"Има дълъг път да се извърви тук. В търсенето на перспективни акции хората се насочват към дивидентната доходност, корпоративните облигации и така нататък. Това е грешен подход. В действителност основната тема е растежът, който в САЩ ще е голям", коментира Морис.
Индексът MSCI World Information, който проследява движението на акции като тези на Google, Microsoft и Apple, се повишава със 17,89% от началото на годината, надминавайки с много останалите конкурентни секторни измерители. Капитализацията на Apple се покачва с 44% на фона на представените нови продукти. Facebook добавя 37,7%, а Microsoft – 30,6%.
Първичните публични предлагания в технологичния сектор също набират сила. Само за първите девет месеца на 2014 г. в САЩ бяха осъществени 84 IPO-та, които набраха общо 43,7 млрд. долара. Връхната точка достигна китайският гигант в електронната търговия Alibaba, който осъществи най-голямото IPO в историята през септември. Оттогава насам книжата на дружеството поскъпнаха с 16,3%.
"Мисля, че тази идея, че технологичните акции са балон, е грешна. Тези компании всъщност правят много пари. Много от тях са изключително печеливши и ще продължат да се издигат през следващата година", посочи Морис.
Въпреки цялостния позитивизъм не всички големи компании от сектора постигат растеж от началото на годината. Google изтрива 3,3%, а Twitter е една от най-зле представящите се компании в сектора, губейки цели 39% от пазарната си капитализация на фона на опасенията за дългосрочната ангажираност на потребителите с платформата за микроблогинг.
"Лично аз сега избягвам (акциите на – бел. ред.) социалните мрежи", каза Майкъл Джарман, главен пазарен стратег в H20 Markets.
"Претоварени са, моделът издиша. Туитването беше нещо готино, но някои от проблемите със сигурността и изтичането на информация направиха платформата по-малко атрактивна за повече хора", допълни той.