Не можете да си купите смартфона OnePlus One просто така. За да го направите, ви е нужна покана. За да получите покана, ви е нужен някой, който вече има такава, или трябва да се надявате да получите шанса да се сдобиете сами с нея, пише Bloomberg.
Миналата година, когато напускат китайския производител на смартфони Oppo, Карл Пей и Пийт Лау копират неин плейбук и постигат невероятен успех.
Рецептата за успех е идеята смартфонът да се продава само на хора с покани.
„Случи се случайно“, коментира Пей по телефона от Шънджън, където е базиран неговият екип. „Не сме го използвали като маркетингов инструмент, но сега виждаме ефекта от него от маркетингова гледна тока“.
Първият им продукт - смартфон с операционна система Android и 64 гигабайта памет, започна да се доставя масово през юни. Той се продава единствено онлайн за сумата от 349 долара. И то екслузивно, само за тези, които имат покана. За да отговори на масовата истерия по „Черния петък“, Пей твърди, че компанията пуска 16-гигабайтова версия на телефона за целия свят на цената от 299 долара.
Бърз поглед върху дизайна и спецификациите на устройството показват, че то не се различава съществено от тези, предлагани от Samsung, HTC, Xiaomi и дори Oppo. Според Пей различното е подходът на компанията – както към цената, така и към софтуера.
OnePlus се продава на по-ниска цена и съдържа по-малко опции от останалите телефони. Целта на създателите му е да работи бързо и елегантно с Android.
Тази година продажбите ще спаднат съвсем малко до 1 млн. единици. Въпреки че данните не отговарят на тези на Apple, резултатите не са никак лоши за компания, която е само на година и има 300 служители.
В момента се водят преговори с инвеститори от Силициевата долина за втори кръг на финансиране на компанията, който вероятно ще приключи в края на годината. Същевременно се търсят алтернативни производители на телефона, защото Oppo няма достатъчно голям капацитет, за да обслужва себе си и OnePlus.
В допълнение към това продуктовата линия също ще се разшири с едно или повече устройства през следващата година и плановете са компанията да се насочи към преносими устройства или "интернет на нещата", посочва Пей, без да издава подробности.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция
Служители на американски ресторант използваха ChatGPT, за да...инсценират обир
Зодиите, които остават спокойни в кризисни ситуации
преди 11 години тайната на успешния китайски бизнес модел е разбулена..." когато напускат китайския производител на смартфони Oppo, Карл Пей и Пийт Лау КОПИРАТ неин плейбук и постигат невероятен успех"... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години тайната на успешния китайски бизнес модел е разбулена..." когато напускат китайския производител на смартфони Oppo, Карл Пей и Пийт Лау КОПИРАТ неин плейбук и постигат невероятен успех"... отговор Сигнализирай за неуместен коментар