Uber Technologies е близо до приключване на етап на финансиране, който би дал на компанията стойност между 35 млрд. и 40 млрд. долара, според хора, запознати със ситуацията, предаде Bloomberg.
Водят се дискусии с T. Rowe Price Group Inc. като потенциални инвеститори, заявиха хората, които не поискаха да бъдат назовани. Сегашните инвеститори от Fidelity Investments също са настроени да участват във финансирането. Uber ще събере поне 1 млрд. долара, казаха източниците.
Финансирането не е приключило и сроковете и инвеститорите все още могат да се променят, заяви един от хората. T. Rowe и преди са обмисляли да инвестират в Uber и все пак може да се откажат този път, казаха двама от хората.
Представители на Uber, T. Rowe и Fidelity отказаха коментар вчера.
Ако Uber събере финансирането оценката на стойността ѝ ще е между 35 млрд. и 40 млрд. долара, което би било повече от двойно увеличение спрямо оценката от 17 млрд. долара през юни тази година. Тогава оценката бе рекорд за технологичен стартъп в САЩ в етапа на преки инвестиции. Това постави Uber напред в класацията на други елитни технологични стартъпи като Airbnb и Dropbox, чиято стойност е в диапазона на единадесетте цифри.
Оценки от такъв порядък се разпространяват и в международен план. В Китай производителят на смартфони Xiaomi Corp. преговаря за финансиране, което би го оценило на 40 млрд. до 50 млрд. щатски долара, заявиха запознати с въпроса източници.
Стойност от 35 млрд. до 40 млрд. долара ще постави базираната в Сан Франциско Uber на около 1,5 пъти от капитализацията на микроблогинг услугата Twitter и с приблизително същия размер като на гигантите Salesforce.com, Delta Airlines и Kraft Foods Group. Компанията за коли под наем Hertz Global Holdings има пазарна капитализация от 11,3 млрд. долара.
Uber събира повече пари, за да финансира международната си експанзия, заявиха по-рано този месец хора, близки до компанията. Основаната от Гарет Кемп през 2009 г. фирма с главен изпълнителен директор Травис Каланик е разпространила услугите си за наемане на кола в повече от 220 града по целия свят.
През август тази година компанията обяви, че обмисля навлизане и на българския пазар, но засега няма движение и обявените в социалната мрежа за работа LinkedIn и на официалния сайт на Uber свободни места все още не са заети и компанията не отговаря на коментари.
Uber стана причина за сериозна полемика с навлизането си на нови пазари. Особено обезпокоени са установените таксиметрови компании и компании за отдаване на лимузини под наем. Uber се сблъсква и със сериозни регулаторни пречки. Някои шофьори за услугата също се оплакват от структурата на комисионните в компанията.