Американският технологичен концерн Apple стартира кампания, която позволява на нейните клиенти да подкрепят Световния ден за борба със СПИН 2014 г. чрез дарения, получавани от купуването на приложения през App Store, пише CNet.
По време на двуседмичната кампания, която започва на 24-и ноември, Apple ще предлага 25 приложения с ексклузивно ново съдържание.
Събраните средства от продажбите ще отидат за Глобалния фонд за борба със СПИН. Част от предложенията включват приложения като Angry Birds, Garage Band и FIFA 15, както и много други.
„Apple е горд поддръжник на каузата, защото ние вярваме, че дарът на живота е най-важният подарък, който някой може да даде“, посочва главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук. „От осем години нашите потребители помагат в борбата със СПИН в Африка, като финансират животоспасяващи лечения, които имат по-дълбоко положително въздействие“.
В изявлението си Кук посочва, че тази година Apple започва най-голямата си кампания за набиране на средства чрез своите онлайн магазини.
Една част от глобалните онлайн продажби и тези от реалните магазини, събрани на 28-и ноември, когато ще се проведе т.нар. Черен петък, и на 1-ви декември, т. Нар. Cyber Monday, ще бъдат дарени на фонда. Обикновено това са двата най-силни дни за бизнеса на компанията.
На 28-и ноември клиентите на Apple в САЩ ще получат допълнителна карта за подарък от iTunes при покупката на продукт, обозначен със знак, че е включен в инициативата. Партньорството на Apple с фонда датира от 2006 г.