Японската компания Sony Corp. заяви, че се стреми да повиши приходите си от филми и телевизионни продукти с почти една трета през следващите три години. Тя ще направи това като намали разходите си и инвестира в потенциални хитови филми, включително в новата продукция за Спайдърмен, предава Ройтерс.
Губещата компания е под натиск да покаже, че нейният развлекателен бизнес може да бъде по-силен фактор за растеж, след като миналата година отхвърли предложението на американския хедж фонд Third Point да раздели филмовия и музикалния си бизнес от останалите дейности и да го качи частично на фондовия пазар. Идеята се появи на фона на лошите резултати, които отчита подразделението на Sony за мобилни устройства.
Sony Pictures Entertainment има за цел да събере между 10 и 11 млрд. долара през финансовата година, която приключва през март 2018 г.
Сред последните бокс офис хитове на Sony Pictures Entertainment се нарежда „Невероятният Спайдърмен“, а от телевизионните продукции - „В обувките на Сатаната“.
"Ние създаваме, придобиваме и разпространяваме най-доброто съдържание в рамките на нашия бизнес по света“, коментира главният изпълнителен директор на Sony Майкъл Линтън по време на конференция на инвеститорите. По думите му се очаква сегментът да генерира 300 млн. долара годишни икономии на разходи до края на март 2016 г.
Целта на компанията е маржът на приходите ѝ да достигне 7%-8% през годината, приключваща през март 2018 г., което е с 6,6% повече от прогнозата за тази година.
Sony твърди също, че иска да генерира от 4,8 до 5,2 млрд. долара приходи от своето подразделение за музика в рамките на тригодишен период. За тази фискална година прогнозата е, че то ще донесе 4,8 млрд. долара.
Миналия месец Sony отчете по-ниска от очакваното оперативна загуба за второто фискално тримесечие. Финансовият директор на компанията прие това за доказателство, че програмата за преструктуриране се отплаща.
Въпреки това фирмата заяви, че подразделението ѝ за мобилни устройства през тази финансова година се насочва към загуба в размер на 1,75 млрд. долара.