Новото голямо предизвикателство пред корейския електронен концерн Samsung Electronics е да си изгради светло бъдеще отвъд бизнеса с мобилни телефони, където приходите се сриват, пише Bloomberg.
Компанията се опитва да създадат нов хит в сферата на Интернет на нещата – технологията, която съединява телефоните, камерите, системите и пътищата.
Ако успеят, усилията могат да задвижат продажбите на електроника, електроуреди и чипове, създавани от компанията. Ако това не се случи обаче, проблемите на Samsung вероятно ще се задълбочат.
„Представете си всички глупави неща, които могат да бъдат свързани“, коментира Лий. „За Samsung това е голяма възможност, огромна промяна в парадигмата. Това ще е от полза за целия ни бизнес“.
Намеренията на Samsung се появяват в момент, в който Apple, Google и десетки други компании се насочват в тази посока. Всички технологични гиганти се борят за лидерство, но си сътрудничат, когато е необходимо. Същевременно се очаква пазарът на Интернет на нещата да достигне 7,1 трлн. долара до 2020 г., сочат данни на IDC.
Знак за това колко сериозни са усилията на Samsung е фактът, че компанията прехвърля около 500 свои инженери от своето подразделение за мобилни телефони в това, насочено към Интернет на нещата, коментират източници, запознати със случващото се.
Продажбите на мобилни телефони запазват нивото си, след като Apple предложи iPhone с по-голям екран, който е подобен на добре познатите модели Samsung Galaxy. Китайската компания Xiaomi също предлага стилни телефони на ниски цени.
От своя страна Samsung смята, че Интернет на нещата е прекалено голяма хапка, за да я подмине. През последното тримесечие печалбата на компанията от продажбите на мобилни телефони се срина със 74%.
Samsung работи с Intel по разработването на собствена операционна система, Tizen, въпреки че тези ѝ опити не привлякоха вниманието на мнозина. Корейската компания използва Tizen за своите умни часовници и камери, в опит да намали своята зависимост от Google.
Всъщност компанията няма никакви илюзии за предизвикателствата, пред които се изправя в момента. Нейните конкуренти се борят на пазара на Интернет на нещата от повече от десетилетие. Виждайки лошите резултати на пазара на мобилни телефони, Samsung търси възможности да изплува, променяйки фокуса си именно в сферата на свързаните джаджи.