IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Warner Music и SoundCloud сключиха лицензионно споразумение

Звукозаписната компания ще получава отчисления при всяко слушане на нейна песен през SoundCloud

08:38 | 06.11.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Warner Music и SoundCloud сключиха лицензионно споразумение

Warner Music Group подписа сделка за лицензиране на музика със SoundCloud. Новината е обявена от двете компании, а договорът превръща Warner в първата голяма звукозаписна компания, която ще започне да печели пари от германския сайт за споделяне на музика, пише Wall Street Journal.

SoundCloud ще плаща отчисления на Warner Music и нейното издателско подразделение Warner/Chappell Music всеки път, когато някоя от техните песни бъде отворена през сайта директно или през абонаментната услуга, твърдят източници, запознати със случая.

SoundCloud планира да пусне своята абонаментна услуга през първата половина на следващата година, разкри главният изпълнителен директор на компанията Александър Люнг.

Решението на лейбъла да сключи сделката се фокусира преди всичко върху гаранцията за пускането на платената абонаментна услуга, която ще предложи на потребителите различни нива на достъп до музика на различни цени. SoundCloud ще продължи да предлага и безплатна услуга, коментира Люнг.

В момента SoundCloud е напълно безплатна за потребителите, 175 хиляди от които посещават сайта всеки месец. Компанията Pandora Media Inc., която стои зад едно от най-известните онлайн радиа в света, има 80 млн. активни месечни потребители. От своя страна Spotify има 40 млн., а 10 млн. от тях плащат по 10 долара месечно за абонамент.

Музикантите и диджеите, които искат да качват песни, миксове и компилации в SoundCloud в по-големи обеми, заплащат месечна такса. В момента звукозаписните компании не печелят пари от сайта, както и издателите и авторите на песни. Всички носители на авторски права имат право да поискат тяхното съдържание да бъде премахнато от платформата, ако потребителите го качат без тяхно разрешение.

Звукозаписните компании са позволили голяма част от съдържанието им да присъства на сайта, въпреки че това може да се отрази негативно на продажбите. Най-често лейбълите премахват музика, която е пусната преждевременно, или по искане на даден изпълнител.

През това лято SoundCloud започна да публикува реклами, за да генерира приходи, които да проправят пътя ѝ към лицензионните сделки. Тя вече споделя приходите си с около 40 партньори – от независими лейбъли до индивидуални изпълнители, но Warner Music е първата голяма звукозаписна компания, с която тя се договаря.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:29 | 12.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още