Apple планира да увеличи броя на магазините си в Китай, Тайван и Хонконг от 15 на 40 през следващите две години, разкри главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук.
В интервю за китайския сайт Sina.com той посочва, че компанията от Купертино, Калифорния, ще увеличи инвестициите си в Китай, но не уточнява за каква сума става въпрос.
„В бъдеще Китай ще стане най-големият източник на приходи за Apple. Това е само въпрос на време“, твърди Кук.
Говорителят на Apple потвърди информацията, пише Bloomberg.
Китай е третият най-голям пазар на Apple след САЩ и Европа. Той е изключително важен за бъдещия растеж на компанията. Ръстът на приходите на Apple в Китай, Тайван и Хонконг обаче се забави значително през последното фискално тримесечие, малко преди пускането на пазара на новия iPhone, чийто дебют беше отложен от регулаторите в Китай.
Пътуването на Кук до азиатската страна е представено от някои китайски медии като част от опитите на компанията да успокои китайското правителство и потребителите, притеснени за сигурността на данните, съхранявани на техните телефони.
През юли държавният телевизионен оператор China Central Television нарече функцията за проследяване, която има iPhone, “проблем на националната сигурност“. От своя страна, Apple твърди, че не събира потребителски данни.
Новинарската агенция Xinhua пише, че Кук и китайският вицепремиер Ма Кай са коментирали защитата на потребителската информация по време на срещата си в сряда.
Apple е изправена пред силни конкуренти в Китай – от южнокорейската компания Samsung Electronics до множеството китайски производители. Тя се нарежда на шесто място на пазара на смартфони в Китай през второто тримесечие, сочат данни на компанията за проучвания IDC.
Кук твърди, че в момента Apple има 7000 служители в Китай, а дневно в магазините ѝ в страната се обслужват 750 000 клиенти.
Твърди се, че в понеделник Кук ще се срещне с Джак Ма, основателя на китайския гигант в електронна търговия Alibaba Group Holding.