Пред Bionic Yarn обаче стои голямо предизвикателство – да убеди големи компании, занимаващи се с производството на дрехи, че новият материал не се различава по нищо от традиционните платове.
Да влезе Фарел Уилямс
На компанията наистина й провървява, когато Тусант успява да привлече вниманието на продуцента, певец и дизайнер Фарел Уилямс. Първоначално Тусант просто искал Уилямс да използва новия материал в своята линия дрехи, но американецът така се въодушевил от революционния продукт, че пожелал да бъде назначен в компанията като криейтив директор. “Отговорихме веднага: “Разбира се!””, спомня си Тусант. “Веднага след това Уилямс влезе в офиса с шестима клиенти, готови да купуват”.
Оттогава Bionic Yarn е подписала сделки с Timberland, The Gap, Cole Haan и др., но договорът с G-Star е най-голямата до момента. Тусант и Кумбс обаче са достатъчно амбициозни, за да имат още по-големи цели – например Vanity Fair Corporation – компанията зад марките Wrangler, The North Face и Vans. Търгувайки с голяма компания не само ще намали цената на производството на новата прежда, но и ще направи продукта по-атрактивен за клиентите. Освен това, големият мащаб ще има и по-голямо влияние в почистването на океаните.
Проблемът с багрилата
Според Франческа Граната, асистент професор по мода, денят, в който международна компания поръча голямо количество от новия материал, може да не е отдалечен толкова далеч във времето. “Мисля, че все повече големи компании започват да обмислят начини да се ориентират към екологията,” казва тя, давайки пример с H&M, които залагат много на органичните материи и рециклирания памук. “Те имат своите проблеми, но поне опитват. Ако повече от компаниите започнат да използват подобни методи, промяната ще е огромна.”
Имайки предвид всичко това, Граната смята, че Bionic Yarn ще трябва да се справи и с други предизвикателства, свързани с последствията за природата, които произтичат от производството на дрехи. Например багрилата, с които се боядисва облеклото. “Надявам се иновациите в производството на материи да напреднат, но в същото време това не е единственият проблем, с който компаниите трябва да се справят, за да станат по-природосъобразни,” допълва Граната.
Тусант казва, че използването на екологично чисти препарати е приоритет за Bionic Yarn във време, в което компанията лансира третата си линия за G-Star. Тусант обмисля и начини за усилването на плата още повече, добавяйки повече пластмаса към преждата. “Смятам, че светът е готов за това,” казва той. “Просто ще отнеме малко време за марките да изследват желанията на своите клиенти, което е добре както за тях, така и за света.”