Разплитане на нишката
Първоначално Тусант и партньорът му Тим Кумбс били вдъхновени от бизнеса с рециклирани платове на компанията Patagonia, която през 1993 г. представя собствена линия от вълнени якета, направени от рециклирана пластмаса. Продуктът бил успешен, но в ума на Тусант приложението му било ограничено подобно на много дрехи с екологична насоченост. “Поглеждайки назад във времето, смятам, че беше наивна реакция от моя страна, но си казах: “Защо не правят повече неща от този материал? Защо им е да ограничават приложението на иновативния продукт?””, спомня си предприемачът. “Струваше ми се като маркетингов пропуск.”
Тусант започнал да разплита нишката, което му помогнало да открие всички пречки при работата с рециклирани материали. Може би най-важната от тях е, че произведените от такива суровини нишки, не са достатъчно здрави. Тусант и Кумбс решили да разработят плат от рециклиран материал, който има сходни качества с традиционните платове.
Днес патентованата от компанията прежда, се състои от три слоя – ядро, което осигурява нужната здравина и гъвкавост, среден слой от рециклиран материал, от който са изградени 45% от преждата, както и горен слой от традиционен материал – памук, вълна, лен или найлон. Именно най-горният слой осигурява нужното усещане, на което създателите така държат. “С новия материал не компрометирате усещането от дрехата, с която сте свикнали. Красотата му обаче е не в това, което се вижда или усеща, а в сърцевината на плата, където се намира рециклираната пластмаса,” казва Тусант.