Софтуерът е много по-достъпен за клиентите, отколкото монтирането на специално устройство под таблото. Той е и по-евтин за застрахователната компания. Английската компания Marmalade вече продава такава мобилна апликация, която някои компании използват при сключване на договори с млади автомобилисти, които се учат да шофират на семейния автомобил. Въпросният електронен модел струва около 100 долара и при всяко прекъсване на договора от страна на клиента, някой от компанията трябва да отиде и да демонтира устройството. Впоследствие то трябва да бъде рециклирано и използвано повторно в колата на друг клиент.
Така или иначе, телеметрията е голям скок за застрахователните компании, тъй като до момента те използваха субективни фактори. Например младите хора са по-лоши шофьори от възрастните, собствениците на спортни коли са по-рискови от тези със скромни комбита, както и че младите мъже се справят по-добре от младите жени (въпреки че ценообразуването по полов признак е нелегално в някои части на света).
Консолидация на индустрията
Не всички застрахователни компании ще спечелят от нововъведението, смятат анализатори. За да е обективна информацията, трябва да бъдат записани няколко милиарда часа телеметрични данни в продължение на 5 години. Progressive Insurance например са събрали записи от 10 милиарда километра, изминати от 2 милиона автомобила в последните 6 години.
По-големите фирми с много клиенти могат да извлекат немалки ползи от програмата UBI, но техните по-малки колеги няма да бъдат конкурентоспособни в този смисъл. Едно от решенията е тези фирми да обединят резултатите от проучванията си, смята Чък Чамнес, шеф на американската Национална асоциация на взаимозастрахователните компании, чиито членове контролират половината от всички премии по застраховки на автомобили и недвижимо имущество в САЩ.
От друга страна, по-малките фирми ще концентрират енергията си в това да се превърнат в предпочитан избор за клиентите, които не се интересуват от новата програма за следене на телеметрията. Ако изберат този път обаче, на тях ще им е изключително трудно да се конкурират с цената на по-големите компании, които разчитат на тази информация.
Други ползи
Какъвто и да е изходът за застрахователната индустрия от въвеждането на UBI, програмата може да допринесе за подобряване на пътната безопасност, смятат експерти. Мобилното приложение може да те предупреди, че спираш твърде рязко, или че караш твърде бързо. Другият аспект пък е чисто психологически – не е изключено хората да започнат да шофират по-отговорно, само защото знаят, че някой ги наблюдава. Наказанието? По-високи премии по застраховката. Технологията ще отвори и нови възможности за застрахователите, които ще могат да търгуват с реклама, базирана на точното местоположение на съответната кола, което ще им позволи допълнително да намалят цените си.
Биг Брадър и в автомобилното застраховане
Застрахователните компании искат да следят индивидуалния стил на шофиране на всеки свой клиент
13:36 | 27.07.14 г. 1Пътен полицай регулира трафика в Шанхай, Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
-
Добрин Томов: Инфлацията по света може отново да се ускори заради геополитическите рискове
-
"Адванс Терафонд" намалява рентите за новата стопанска година до малко под 60 лв. на дка
-
Заетите в България остават под 3 милиона към края на септември
-
ЕК значително подобри прогнозите си за инфлацията и икономиката на България
-
Втори опит за смяна на представителя на държавата в "Лукойл Нефтохим"
-
Спадът на цените на производител в селското стопанство се забавя през третото тримесечие
-
Дойде ли краят на петрола? Търсенето расте с най-бавния темп от години
-
Цените на храните поскъпват главоломно в Русия и това притеснява Кремъл
-
Речта на Пауъл помрачи настроенията на Wall Street
-
Путин предприема мерки за ограничаване на разходите за войната в Украйна
-
ЕК дава България и Румъния на съд заради пречистването на битовите отпадни води
-
Ножицата между възвръщаемостта на американския и европейския пазар все повече се отваря
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
Чуждите компании продължават да се изтеглят от забавящата се китайска икономика
-
Руски олигарси чертаят мрачни перспективи пред икономиката на страната
-
Евтини празни жилища в Япония привличат чуждестранни купувачи, но има и рискове
-
Фокусирана върху спасяването на индустрията, Германия не вижда потенциала при услугите
-
Владимир Путин и Доналд Тръмп вече са говорили за войната в Украйна
-
Валутните анализатори обръщат палачинката и очакват паритет на еврото и долара
-
Какъв ще е ефектът от спирането на транзита на руския газ през Украйна на цените в Европа?
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
-
Мащабен нов комплекс въвежда концепцията за "15-минутния град" в кв. Лозенец
Коментари
Финанси виж още
-
Добрин Томов: Инфлацията по света може отново да се ускори заради геополитическите рискове
-
"Адванс Терафонд" намалява рентите за новата стопанска година до малко под 60 лв. на дка
-
Азиатските пазари не намериха единна посока след новите данни от Япония и Китай
-
"Илевън Кепитъл" не се е отказало от двойното листване, уточнява технически детайли
-
Джером Пауъл поля със студена вода възхода на биткойна
-
Н. Мартинов: Приоритетът на пазара у нас е привличането на инвеститори и качествени емитенти
преди 10 години Аз съм за! Единственият начин да се вразумят някои хора на пътя са финансовите санкции! Нормално би било този, който кара по безопасно да плаща по ниски затраховки и обратно, тези които карат по рисково нека да плащат повече! отговор Сигнализирай за неуместен коментар