Идеята е проста. Защо не сложим по едно устройство във всеки автомобил, което да записва всичко - от скоростта на движение, до силата, упражнявана от шофьора върху педала на спирачката? По този начин застрахователната компания ще получи ценна информация, която ще й помогне да намали рисковете в бизнеса си и да предложи на клиентите си по-ниски цени.
Дали идеята ни харесва или не, в ерата на разгорещена и доброволна търговия с лични данни, беше въпрос на време да се заговори и за това, пише сайтът qz.com. Единствената изненада е, че новата система все още не се е наложила на пазара.
Специалисти от най-големия автомобилен застраховател в САЩ – Progressive Insurance, споделят, че са извършили задълбочен анализ на информацията от милиарди изминати километри на своите клиенти. От доклада става ясно, че информация за изминатата дистанция, спирането и частта от деня, в който хората управляват своите коли, носи много по-ценни данни за степента на риска при сключването на всяка застраховка, отколкото традиционните фактори, които застрахователите използват – възраст на шофьора, пол, година и модел на въпросния автомобил.
Средната отстъпка от премиите на Progressive Insurance за клиенти на компанията, които изрично са се съгласили да бъдат следени, е между 10 и 15%.
В бъдеще, ако даден клиент откаже да бъде наблюдаван начина му на шофиране, той не само ще плаща много по-висока премия, но е възможно да му бъде отказана застраховка. Анализатори допускат възможността след години застраховката на автомобил да заприлича на процеса по теглене на банков кредит. Ако имаш лоша кредитна история, банката просто ти отказва заем.
В крайна сметка несъгласните да се превърнат в част от кампанията, ще оформят нова ниша на пазара, която ще бъде обслужвана от избрани застрахователни компании. Под “нова ниша”, трябва да разбираме “много скъпо”, се казва още в публикацията на qz.com.
От любов към информацията
Базираните на потребителска информация застраховки (Usage-Based Insurance, UBI) не е нещо ново. Една от най-старите компании в бизнеса – Octo Telematics – e на пазара още от 2002 г. Идеята обаче никога не набира особена популярност, въпреки че Octo се развива успешно и наскоро дори придоби руски бизнес конгломерат. В САЩ Progressive Insurance има около 2 милиона клиенти на новата програма от 2008 г., когато тя е въведена в експлоатация. Въпреки това, по данни на анализаторската компания IHS Automotve, по американските улици в момента се движат 250 милиона автомобила.
В Италия и Англия бизнесът също е въодушевен от идеята. Между 15 и 18% от сключените застрахователни полици в двете страни са базирани на телеметрични данни от автомобила, съобщават от Deloitte. Друга консултантска компания – Ptolemus, е по-песимистично настроена, но пък прогнозира, че до 2020 г. близо 40% от застрахованите автомобили във Великобритания ще използват информация за шофьорските навици на клиентите.
Повратната точка
Голямата промяна е на път да се случи, казва Джон Люкър от Deloitte. Базираните на телеметрия застраховки ще наберат популярност, казва Люкър, заради технологиите. Първоначално този тип услуга изискваше монтирането на специален физически модул във всеки автомобил, но следенето вече ще може да се извършва чрез специални приложения за мобилни устройства, които биха могли да се свалят съвсем лесно от интернет.
Биг Брадър и в автомобилното застраховане
Застрахователните компании искат да следят индивидуалния стил на шофиране на всеки свой клиент
13:36 | 27.07.14 г. 1Пътен полицай регулира трафика в Шанхай, Снимка: Ройтерс
-
Джером Пауъл поля със студена вода възхода на биткойна
-
Икономическият растеж в Япония за третото тримесечие надмина очакванията
-
Китайската икономика се стабилизира с по-силни от очакваното продажби на дребно
-
Н. Мартинов: Приоритетът на пазара у нас е привличането на инвеститори и качествени емитенти
-
Hyundai Motor назначава първия си чуждестранен изпълнителен директор
-
Цената на петрола се насочва към седмичен спад заради слабото търсене в Китай*
-
Цените на храните поскъпват главоломно в Русия и това притеснява Кремъл
-
Дойде ли краят на петрола? Търсенето расте с най-бавния темп от години
-
Речта на Пауъл помрачи настроенията на Wall Street
-
Путин предприема мерки за ограничаване на разходите за войната в Украйна
-
Желаещите да купят варанти на "Еврохолд" могат да придобиват акции до 18 ноември
-
"Шелли груп" отчита 47% ръст на продажбите и близо 40% на печалбата за деветмесечието
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
Чуждите компании продължават да се изтеглят от забавящата се китайска икономика
-
Руски олигарси чертаят мрачни перспективи пред икономиката на страната
-
Евтини празни жилища в Япония привличат чуждестранни купувачи, но има и рискове
-
Фокусирана върху спасяването на индустрията, Германия не вижда потенциала при услугите
-
Владимир Путин и Доналд Тръмп вече са говорили за войната в Украйна
-
Валутните анализатори обръщат палачинката и очакват паритет на еврото и долара
-
Какъв ще е ефектът от спирането на транзита на руския газ през Украйна на цените в Европа?
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
-
Мащабен нов комплекс въвежда концепцията за "15-минутния град" в кв. Лозенец
Коментари
Финанси виж още
-
Джером Пауъл поля със студена вода възхода на биткойна
-
Н. Мартинов: Приоритетът на пазара у нас е привличането на инвеститори и качествени емитенти
-
Цената на петрола се насочва към седмичен спад заради слабото търсене в Китай*
-
Ножицата между възвръщаемостта на американския и европейския пазар все повече се отваря
1 -
Речта на Пауъл помрачи настроенията на Wall Street
-
Новите икономически данни окрилиха европейските борсови индекси
преди 10 години Аз съм за! Единственият начин да се вразумят някои хора на пътя са финансовите санкции! Нормално би било този, който кара по безопасно да плаща по ниски затраховки и обратно, тези които карат по рисково нека да плащат повече! отговор Сигнализирай за неуместен коментар