Какво ще се случи, ако най-голямата компания за онлайн реклама в света може да намери начин да отиде отвъд показването на реклами? Какво ще стане, ако действително успее да накара хората да отидат в магазините?
Точно това е постигнала Google чрез Ingress, все още сравнително неизвестна онлайн игра, която изисква играчите да правят определени действия в реалния свят, за да могат да отбележат прогрес във виртуалното си представяне. Google пусна версия на играта за потребителите на iOS, насочвайки я към по-богатите и харчещите повече хора, които използват iPhone.
Подобно на потребителите на играта Геокешинг, която кара хората да откриват различни предмети в реалния свят, Ingress цели да накара играчите да станат от дивана и да се потопят в реалния свят, за да намират „портали“.
Портал може да бъде всичко – жп гара, пощенска кутия и дори магазин. Играта комбинира най-доброто от мултиплейър игрите с упражнения и отдих. Запалените играчи пък могат да се запознават с други хора през играта, пише Quartz.
Ingress е създадена от Niantic, старт-ъп на Google. Играта е пусната през 2012 г. като бета версия, достъпът до която става единствено чрез покани. Играта стана публична през октомври миналата година, но само за потребители на Android.
През това време е изтеглена повече от 5 млн. пъти, въпреки че се очакваше реалният брой на играчите да е много по-малък. Експертите в индустрията първоначално бяха объркани от мотивите на Google да пусне играта. Някои твърдят, че може би това е начин интернет гигантът да събира информация за реалните пътища, за да направи своите продукти, свързани с географски карти, още по-добри.
Но рекламните резултати също не са никак малки. Броят на играчите на Ingress е около 1 млн., а това е пренебрежимо малко в сравнение с публиката на рекламите в мрежата за търсене на Googlе. Въпреки това за рекламодателите е много по-добре потребителите директно да влязат в магазините им, отколкото да игнорират на мига рекламата им в интернет. Фармацевтичната верига Duane Reade в САЩ миналата година стана първата фирма, която се осмели да се рекламира по този начин в Ingress.
„През следващите дни във всеки свой магазин Duane Reade ще постави някакви предмети от играта, както и стикер отпред, за да обозначи участието си. След това играчите ще започнат да идват, ще намират предметите и ще сканират кодовете им (които могат да бъдат използвани само веднъж, но могат да бъдат споделяни с другите), за да отключат някой от инструментите или оръжията в играта“, пише The Verge по повод кампанията на аптеките.
Наскоро JCDeaux, един от най-големите рекламодатели в открити пространства в света, обедини сили с Ingress, за да превърне някои от своите дисплейни реклами в портали.