От началото на юли лондончани не могат да купуват билети за емблематичните си градски автобуси с пари в брой. За да се сдобият с пропуска, хората могат да използват различни методи за електронно плащане, някои от които са непознати за използващите градски транспорт в други страни, пише Qz.com.
Едно от възможните разплащателни средства е картата Oyster, която се предлага още от 2003 г. и може да бъде заредена с пари, които се превеждат автоматично по сметката на градската управа, когато доближите картата до специални електронни модули във влаковете на метрото и в автобусите. На практика всеки лондончанин притежава такава карта. Според държавното дружество, грижещо се за транспорта в английската столица, в последно време само 0,7% от всички пътувания с автобус в града се плащат в брой, което е продиктувало и пълната му отмяна. За да гарантират, че по-възрастните или хората в затруднено положение няма да се изгубят, от "Транспорт за Лондон" предлагат “едно последно пътуване”, когато в картата има недостатъчна наличност, а вие се намирате далеч от вкъщи.
Решението да се премине към изцяло електронно разплащане ще спести 41 млн. долара годишно на "Транспорт за Лондон".
Автобусните билети в Лондон могат да се купят и с безконтактни банкови карти, които се използват все по-често във Великобритания. Дебитните карти от такъв тип не изискват подписи при транзакции до 20 паунда (34 долара), което означава, че трябва единствено да доближите дебитната си карта до съответната машина, за да се сдобиете с чаша кафе, сандвич или автобусен билет.
Безконтактните карти стават все по-често срещано явление навсякъде по света, с изключение на САЩ. Експерти смятат, че до края на тази година броят на тези карти в международен план ще надхвърли 250 милиона. Разплащателните средства са най-популярни в Англия, Австралия, Канада и Япония. САЩ от друга страна тепърва трябва да въведе предишната технология – карти с чипове и въвеждане на ПИН код за авторизация. Тези карти са стандартни за Европа и други части на света и в момента на планетата се използват 1.6 милиарда такива пластики. Не и в Щатите обаче, където липсата им бе определена за една от основните причини за компрометирането на сигурността на 40 млн. банкови карти на клиенти на търговската верига Target през януари.
В Ню Йорк, най-големият транспортен възел в САЩ, пътниците все още могат да използват метрото и автобусите, разчитайки на старите Metrocard карти, които съдържат информация единствено за количеството пари по сметката. Градската управа на Ню Йорк се надява да премине към изцяло безконтактни плащания до 2020 г. За този срок Лондон и други големи градове по света вероятно ще са приели още по-напреднала технология, смятат експерти.
Лондон преустанови кешовите плащания за автобусни билети
Пътниците ще могат да използват услугите на емблематичните червени автобуси, само ако имат безконтактна карта
15:02 | 13.07.14 г.Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Антон Панайотов: Тръмп може да се окаже импулсът ЕС да се погрижи за капиталовия си пазар
-
Crowne Plaza® Sofia отвори врати след цялостна реновация
-
Как се движи имотният пазар в София – отговорът е на Real Estate Business Forum на 28 ноември
-
Кристин Лагард: Има все по-спешна нужда от интегриране на капиталовите ни пазари
-
Gap: Сезонът на празничното пазаруване започва добре
-
В плановете на Русия няма вариант за независима държава Украйна
-
Русия е уведомила САЩ за удара с "Орешник", Путин потвърди успеха на западните ракети
-
Путин: Войната в Украйна се превръща в глобален конфликт
-
Ирина Христова, АОНК: Расте делът на незаконните участници в небанковото кредитиране
-
Защо в България няма банки като Revolut и как се развива финтех секторът у нас?
-
Шведската Northvolt, надежда на Европа в производството на батерии за електромобили, обяви фалит
-
Родителите на Острова са дали 29 млрд. паунда на децата си за покупка на жилище
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Най-големият производител на зехтин в света очаква цените да паднат наполовина
-
Драгомир Кузов: България стигна до петото място в Европа по производство на велосипеди
-
Коя е най-добрата валута за инвестиции в момента?
-
Австрия се готви да сложи край на над половин век зависимост от руския газ
-
САЩ обвиниха един от най-богатите хора в света в схема за подкупи за 260 млн. долара
-
Защо Германия планира да наруши своето основно икономическо правило?
-
След масирания ракетен удар в Украйна САЩ премахват условията пред използването на ATACMS*
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
"Бритшорингът" превръща Обединеното кралство в икономическа колония на САЩ
-
Саудитска Арабия отказа да потвърди ангажимента си за отказ от изкопаемите горива
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Коментари
Финанси виж още
-
Антон Панайотов: Тръмп може да се окаже импулсът ЕС да се погрижи за капиталовия си пазар
-
Кристин Лагард: Има все по-спешна нужда от интегриране на капиталовите ни пазари
-
Коя ще бъде най-добрата инвестиционна стратегия през 2025 г.?
-
Мирослав Сингер: Нивото на лихвите на ЕЦБ няма да спадне под диапазона от 2%-3%
-
„Градус“ отчита над 37,4 млн. лева консолидирана печалба към края на септември
-
Пазарите в Азия приключиха последния ден от седмицата предимно с повишения