От началото на юли лондончани не могат да купуват билети за емблематичните си градски автобуси с пари в брой. За да се сдобият с пропуска, хората могат да използват различни методи за електронно плащане, някои от които са непознати за използващите градски транспорт в други страни, пише Qz.com.
Едно от възможните разплащателни средства е картата Oyster, която се предлага още от 2003 г. и може да бъде заредена с пари, които се превеждат автоматично по сметката на градската управа, когато доближите картата до специални електронни модули във влаковете на метрото и в автобусите. На практика всеки лондончанин притежава такава карта. Според държавното дружество, грижещо се за транспорта в английската столица, в последно време само 0,7% от всички пътувания с автобус в града се плащат в брой, което е продиктувало и пълната му отмяна. За да гарантират, че по-възрастните или хората в затруднено положение няма да се изгубят, от "Транспорт за Лондон" предлагат “едно последно пътуване”, когато в картата има недостатъчна наличност, а вие се намирате далеч от вкъщи.
Решението да се премине към изцяло електронно разплащане ще спести 41 млн. долара годишно на "Транспорт за Лондон".
Автобусните билети в Лондон могат да се купят и с безконтактни банкови карти, които се използват все по-често във Великобритания. Дебитните карти от такъв тип не изискват подписи при транзакции до 20 паунда (34 долара), което означава, че трябва единствено да доближите дебитната си карта до съответната машина, за да се сдобиете с чаша кафе, сандвич или автобусен билет.
Безконтактните карти стават все по-често срещано явление навсякъде по света, с изключение на САЩ. Експерти смятат, че до края на тази година броят на тези карти в международен план ще надхвърли 250 милиона. Разплащателните средства са най-популярни в Англия, Австралия, Канада и Япония. САЩ от друга страна тепърва трябва да въведе предишната технология – карти с чипове и въвеждане на ПИН код за авторизация. Тези карти са стандартни за Европа и други части на света и в момента на планетата се използват 1.6 милиарда такива пластики. Не и в Щатите обаче, където липсата им бе определена за една от основните причини за компрометирането на сигурността на 40 млн. банкови карти на клиенти на търговската верига Target през януари.
В Ню Йорк, най-големият транспортен възел в САЩ, пътниците все още могат да използват метрото и автобусите, разчитайки на старите Metrocard карти, които съдържат информация единствено за количеството пари по сметката. Градската управа на Ню Йорк се надява да премине към изцяло безконтактни плащания до 2020 г. За този срок Лондон и други големи градове по света вероятно ще са приели още по-напреднала технология, смятат експерти.
Лондон преустанови кешовите плащания за автобусни билети
Пътниците ще могат да използват услугите на емблематичните червени автобуси, само ако имат безконтактна карта
15:02 | 13.07.14 г.Снимка: Ройтерс
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
напиши коментар
-
Оли Рен: Възможно е намаление на лихвите през декември с оглед на дезинфлацията
-
2016 година е добър пример за това какво следва на пазарите
-
Как ще се отразят митата на Тръмп на икономиката на САЩ и Европа
-
ЕЦБ ще обърне по-голямо внимание на геополитическите рискове в банките
-
А. Захариев: Тръмп иска да намали огромния дълг на САЩ чрез инвестиции в биткойн
-
Meta ще предлага по-малко персонализирани реклами в ЕС
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
Инфлацията в Германия отново се ускорява
-
Доналд Тръмп е избрал един от най-агресивните кандидати за държавен секретар
-
Криптопазарът надмина пандемичния си пик, докато биткойнът гледа към 90 хил. долара
-
Европа ще трябва или да плува, или да се удави с втория мандат на Тръмп
-
Bernstein: Бичият пазар на криптоактиви е тук
Специални проекти виж още
Най-четени новини
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
"Самоубийствени атаки": руснаците опитват да си върнат контрола в Курска област
-
Чуждите компании продължават да се изтеглят от забавящата се китайска икономика
-
Евтини празни жилища в Япония привличат чуждестранни купувачи, но има и рискове
-
Какво ще получи Илон Мъск след избирането на Доналд Тръмп за президент?
-
Европейските държави започват работа по проект за кораб от следващо поколение
-
Владимир Путин и Доналд Тръмп вече са говорили за войната в Украйна
-
Първи близки кадри на руския изтребител Су-57 от Китай показват смущаващо лошо качество
-
Фокусирана върху спасяването на индустрията, Германия не вижда потенциала при услугите
-
Да загубиш 165 хил. паунда за час, или как се случват измами в Revolut
-
Ако светът иска да заличи 100 трлн. долара публичен дълг, да погледне към Нова Зеландия
-
България е сред страните в ЕС с най-голямо месечно увеличение при производството на услуги
-
План Б на Украйна - оръжейна независимост от Запада, върви към реализация
-
Мащабен многофункционален комплекс ще се появи на терена на бившия завод "Витоша"
-
Вълната от евтини китайски електромобили застигна и българския пазар
-
Бивш шеф на "Роскосмос": Дронове смениха "адресната регистрация" на Черноморския флот
-
Гуверньорът на Австрийската национална банка: С удоволствие бих приветствал България в еврозоната
-
Кристалина Георгиева: Целта България да се присъедини към еврозоната е изпълнима
Коментари
Финанси виж още
-
Оли Рен: Възможно е намаление на лихвите през декември с оглед на дезинфлацията
-
ЕЦБ ще обърне по-голямо внимание на геополитическите рискове в банките
-
А. Захариев: Тръмп иска да намали огромния дълг на САЩ чрез инвестиции в биткойн
-
Франция премахва част от тежестта на новата данъчна политика при работодателите
-
Сделки с облигации формираха над 60% от оборота с български книжа на БФБ
-
ОПЕК понижи прогнозите си за ръст на световното търсене на петрол за четвърти пореден месец