Alibaba Group ще закупи и останалите акции на компанията за мобилни браузъри UCWeb. Сделката се определя като най-голямото сливане в историята на китайския интернет пазар.
Alibaba вече притежава около 66% от акциите на UCWeb, става ясно от проспекта за публичното предлагане, публикуван през май. CNBC пише, че очевидно китайският онлайн търговец е решил да направи още някои съществени покупки преди листването си в САЩ.
Последната покупка на Alibaba Group, която идва след низ от инвестиции, надхвърлящи 4,8 млрд. долара само за последните шест месеца, ще бъде най-голямата дори от придобиването на 91 Wireless от Baidu за 1,9 млрд. долара, което се осъществи миналата година.
Инвестицията на Alibaba в UCWeb придава особено значение на фона на опитите на компанията да увеличи присъствието си при мобилните апарати и то на най-големия пазар на смартфони в света. Но конкурентът Tencent Holdings – най-голямата публична интернет компания в Китай – доминира на мобилните екрани чрез популярното мобилно приложение WeChat. А това е ситуация, срещу която мениджмънтът на Alibaba публично се противопостави.
Джак Ма и UCWeb ще формират UCWeb Mobile Business Group, която ще отговаря за интернет браузърите, услугите за търсене, услугите, базирани на локации, платформите за мобилни игри, разпространението на мобилните приложения и предоставянето на мобилни услуги за четене, гласи становище на UCWeb.
Сегашният главен изпълнителен директор на UCWeb Ю Юнфу ще оглави и новата бизнес група и ще стане част от „комитета за стратегически решения“ на Alibaba.
Alibaba се готви за своето IPO в САЩ, с което пазарната оценка на онлайн търговеца може да достигне поне 150 млрд. долара. Самата Alibaba и компаниите в групата й са извършили инвестиции за общо 6,7 млрд. долара само за последните шест месеца.
За сделката по придобиването на останалата част от акциите на UCWeb ще бъде платено в акции на Alibaba, а само малка част от дела ще бъде закупен с пари в брой, уточняват от китайският интернет гигант. А според UCWeb пазарният дял на мобилните услуги за търсене е повече от 20%.