IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Японска компания създаде робот, разчитащ човешки емоции

Очаква се страните със застаряващо население да разчитат все повече на роботи

13:56 | 05.06.14 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Японската фирма Softbank показа нов робот, наречен Pepper, за който се твърди, че може да разчита човешките емоции, пише BBC.

Той използва „емоционален двигател“ и система за изкуствен интелект, базирана в облака, които му позволяват да анализира жестове, изражения и гласови тонове.

От компанията твърдят, че хората могат да общуват с него „така, както биха го направили с приятелите и семейството си“. В допълнение роботът може да изпълнява различни задачи. Той ще бъде пуснат в продажба през следващата година, а цената му ще е 198 000 йени (1930 долара).

“Хората описват другите като роботи, подчертавайки, че нямат емоции, нямат сърца. За първи път в човешката история, ние даваме на един робот сърце и емоции“, заяви Масайоши Сон, изпълнителен директор на Softbank.

Фирмата ще разположи прототипи на робота в два от магазините си на 6-и юни, благодарение на което потребителите ще могат да се докоснат до тях. Softbank обяви, че планира на по-късен етап да достави Pepper и в други магазини в страната.

Компанията е разработила Pepper в сътрудничество с френската фирма Aldebaran Robotics, от която придоби мажоритарен дял през 2012 г. 

Япония е един от най-големите пазари на роботи в света. Заради бързото застаряване на населението, съчетано с намаляването на раждаемостта, се очаква търсенето на роботи да се увеличи още повече.

Очаква се интерес да прояви не само от бизнесът, който ще се опита да компенсира недостига на работни места и нарастващите разходи за заплати, но също така и домакинствата, които търсят алтернатива на плащането на лица, които да се грижат за възрастните им роднини.

Японският производител на автомобили Honda също разработва домакински робот, който носи името Asimo. По време на неотдавнашното си посещение в Япония американският президент Барак Обама игра футбол с него.

ActiveLink, дъщерно дружество на Panasonic, също разработва технология, която да помага на хората с подобни задачи.
Анализаторите смятат, че развитието на домакинските роботи вероятно ще продължи, особено в страни като Япония, които имат застаряващо население.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:04 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още